Opinia Skoda Felicia lx 1.3 mpi 68KM (benzyna) hatchback 1999r., ocena użytkownika (2487)

Skoda Felicia lx 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 mpi 68KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2013-12-03

liczba wyświetleń: 3615

Spalanie

Przy jeździe autostradą i prędkości 90km/h można przejechać na baku nawet 700km. Najgorzej jest w zimie w mieście. Pali jak smok. Ogólnie auto nie lubi mieć pustego baku. Przy wysuszeniu baku, nalaniu benzyny z kanistra można zatrzeć pompę paliwa (jest uwaga w instrukcji obsługi). Ja przejeżdżam około 600km na baku przy jeździe mieszanej.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Osłony przegubów, wszelkie dźwięki z silnika uruchomionego na zimno. Nierówna praca świadczy o wadzie cewki zapłonowej - wymiana to kilkaset złotych. Szum skrzyni przy rozgrzanym aucie. Dźwięki z zawieszenia. Rdza na nadkolach i tylnej klapie. Praca zwrotnicy. Jeśli są luzy to trzeba wymienić - kilkaset złotych

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Osłony przegubów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcy z doświadczeniem lub rozsądkiem i chęcią nauki. Przy braku ABS, klimy, ASR i całej elektroniki można nauczyć się jak dobrze jeździć autem.

Ocena ogólna

Ogólnie auto dla kierowcy z doświadczeniem. Jeśli się zna jego wady i zalety może długo posłużyć.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się dobrze. Ma tendencje do dużych przechyłów przy ciasnych zakrętach więc zawieszenie miękkie. Inna sprawa, że kierownicę trzeba trzymać wtedy mocno. Ja mam wersję bez wspomagania. Dramat przy parkowaniu. Promień skrętu jest bardzo duuuży co trzeba brać pod uwagę przy zawracaniu. Hamulce bardzo dobre. Czasem trzeba naregulować ręczny. Układ kierowniczy działa bez problemu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

1/10

Napęd

Elastyczność lepiej niż dobra. Najlepsza na 3 i 4 biegu. Skrzynia ma wadę fabryczną. Łożyska zaczynają szumieć po około 150tyś km. Można wtedy dojeździć do 200tyś i kupić skrzynię ze szrotu albo założyć nowe łożyska. Przyspieszenie zadowalające choć wyprzedzanie przy 80-100km jest czasem ciężkie. Baardzo przydaje się obrotomierz.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Zawieszenie miękkie ale skuteczne. Jeździłem już mnóstwo razy z kompletem pasażerów i nie było problemu z zawieszeniem. Przednie fotele trzymają dobrze i nawet na długich trasach nie miałem problemu ze zdrętwiałą szyją czy nogami. Z tyłu miejsca jest dosyć. Jedzie się wygodnie nawet wysokiej osobie (190cm wzrostu). Wyciszenie niestety niezbyt dobre. Od niskich do wysokich obrotów słychać silnik i pracę zawieszenia. Przy silnym wietrze świszczy w aucie. Jednak trzeba przyznać, że dźwięki dochodzące z silnika nie są uciążliwe dla ucha nawet przy długiej jeździe.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest dosyć choć mogłoby być więcej miejsca na nogi kierowcy. Przestrzeń z tyłu bez zarzutu. Starczy dla 3 osób i lekkiego bagażu. Bagażnik - po złożeniu siedzeń wejdą 3 palety :) więc nieźle. Przy postawionych siedzeniach miejsca starczy na 3 koła lub bagaż dla 2-3 osób na dłuższy wyjazd. Jakość materiałów - wszędzie plastik ale przynajmniej nie trzeszczy i o normalnym wyglądzie. Jakość wykończenia - jak wyżej. Karoseria - standardowo tylna klapa najwcześniej zaczyna rdzewieć, potem nadkola i blacha przy klamkach. Przy niewielkich kosztach do zrobienia w każdym warsztacie. Wygoda obsługi - ciężko powiedzieć. Ogólnie wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna i prosta.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

W miarę szybko się nagrzewa nawet przy -20 stopniach. Z czasem zaczyna być słyszalny wiatrak wentylacji.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność z przodu całkiem niezła. Widać wszystko i bez problemu. Z tyłu gorzej bo tylna szyba jest dość wysoko ale wystarczy do jazdy. Lusterka mogły by być większe. Martwa przestrzeń jest dość duża.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektroniki prawie brak więc nie ma się co psuć. Raz wymieniłem regulator napięcia. Poza tym nic się nie dzieje. Dostęp do wszystkiego świetny.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto nigdy mnie nie zawiodło. Wystarczy przestrzegać terminów przeglądów i zmieniać części które się zużyły. Przy 250tyś km przejechałem całe Alpy. Bez szału i kosmicznych prędkości ale stara fela dała radę.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Średnica zawracania - koszmar

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik praktycznie bezobsługowy. Trzeba tylko uważać na osłony przegubów - pęknięcie osłony i w konsekwencji brak smarowania kończy się dość drogą naprawą.

Napęd

autor opinii
Grzegorz