Opinia Skoda Felicia GLXi kombi 1.6 75KM (benzyna) kombi 1999r., ocena użytkownika (22a6)

Skoda Felicia GLXi kombi 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 217 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-05-23

liczba wyświetleń: 2824

Spalanie

Lubi prędkość 90 km/h i obroty 2500, wtedy pali do 6 l /100km. Zimą niestety na krótkich trasach do 9 l/100km, ale pali raczej bez problemów, nawet przy -30 C.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na rdzę, chyba że nie zależy nam na wyglądzie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Poziom oleju w silniku. Nie lubi dużych braków, a tym bardziej nadmiaru oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dojazdy do pracy, wyjazdy w plener, działalność gospodarcza, działka rekreacyjna.

Ocena ogólna

Do pracy - tak, do kościoła - nie. Mało elegancki i komfortowy, ale dobry do codziennego użytkowania.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Niewielkim kosztem można wymienić elementy zawieszenia. Ogólnie zawieszenie nie sprawiało kłopotów. Warto jednak kupować markowe końcówki drążków, bo zamienniki nie są zbyt trwałe. Dobrze wybiera nierówności, poza krótkimi poprzecznymi garbami - wtedy trochę "trzepie"

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik VW choć starszej generacji. 75 km bez problemu radzi sobie nawet z załadowaną skodą. Nie jest mistrzem szybkości, ale 130 km/h da się jechać. Dość dynamiczna w dolnych obrotach silnika, choć trzeba powachlować dźwignią zmiany biegów (nie można tego robić zbyt szybko, bo czasami lubi zazgrzytać). Zdziwić może apatyt silnika na olej, 100ml co 400-500 km to raczej norma, ale to jest spowodowane większymi luzami w cylindrach, co wpływa na trwałość silników VW. Nawet w nowszych modelach nominalne zużycie oleju bywa spore.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Nawet w lekkiej jeździe terenowej skoda się sprawdza. Telefony niezbyt wygodne w dłuższej jeździe, mała możliwość regulacji, ale tylne można składać lub demontować w prosty sposób zwiększając przestrzeń bagażowych.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Materiały dość kiepskie. plastiki wewnątrz szybko się rysują i nie da się tego z reguły usunąć. Trochę skrzypi, elegancji zero. Niestety karoseria jest najsłabszą stroną skody. Rdzewieją nadkola, tylna klapa, okolice klamek. Dodatkowo lubi przeciekać z przodu w dolnych narożnikach szyby i przez szybę tylnej klapy. Ciężko usunąć; ja zastosowałem preparat terosone - jest skuteczny, choć ciężko zrobić to estetycznie z uwagi na maziowatą konsystencję. W żadnym przypadku silikon - rdza się pogłębia i ciężko jest później wyczyścić.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą dość szybko się nagrzewa, skutecznie nawiewa na szybę, chyba że się zapowietrzy. Problem z wymianą płynu chłodzącego - nie ma kranika, trzeba zdejmować rurę gumową z króćca lub obudowy termostatu. Chłodzenie latem niestety (jak to bez klimatyzacji) tylko pozorne.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Padła cewka zapłonowa - oryginała BOSCH około 240zł, szwankuje czasami zespół przepustnicy - nie można regenerować; nowy kosztuje 1300zł zamiennik około 600zł, ale skuteczne bywa przeczyszczenie i osuszenie. Winę za szwankującą przepustnicę ponosi odma skrzynki korbowej, przez która sporo brudu dostaje się do wrażliwej na zanieczyszczenia przepustnicy (objawy - nierówne obroty, wchodzenie samoistne na wyższe obroty, gaśnięcie)

Elektryka

6/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Dużo dostępnych niedrogich części, wiele napraw można wykonać samemu

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niestety "ruda" lubi skody i po 7-8 latach zaczyna je podjadać z wszystkich stron

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Koszty utrzymania niewygórowane.

Inne

autor opinii