Opinia Skoda Octavia Elegance 1.8 CDAA 180KM (benzyna) kombi 2010r., ocena użytkownika (23xv)

Skoda Octavia Elegance 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 CDAA 180KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 24 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2013-06-13

liczba wyświetleń: 4650

Spalanie

90% jazdy w miejskich korkach śrubuje wynik. Na trasie da się zejść poniżej 6 litrów - ale dysponując 180 KM po co? Jeździ się innym stylem :o) - stąd 9,5 litra. Na autostradach gonisz z bananem na ustach powyżej 140 km/h.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
9.50
-.--
Cykl mieszany
11.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Z rynku wtórnego, stan blachy i układ jezdny. Przecieki szyb z tyłu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Olej w silniku 1.8T. Turbina trochę zżera.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodziny z małymi dziećmi i zwierzętami.

Ocena ogólna

Gdyby była lepiej doposażona i z lepszymi materiałami wnętrza było by bosko. Jak na rodzinne kombi w codziennym użytkowaniu jest rewelacyjnie.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Skoda jak to skoda - jest trochę twarda. Ale pokazuje swoje zalety przy dynamicznej jeździe i trzymaniu się zakrętów. Trzeba uważać na podsterowność, lubi zaskoczyć przy szybszej jeździe - pomimo faktu, że elektronika trzyma całość na wodzy. Dzięki czujnikom parkowania z przodu i z tyłu - upychanie się autem w ciasnych i miejskich zakamarkach to bajka. Sprawdzałem właściwości jezdne (ostra jazda) na torze w Miedzianej Górze - generalnie jest OK jak na kompaktowe i rodzinne auto.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Rzeczywiste 180 KM w prezencie od producenta (pomimo katalogowych 160KM) jak dla tej masy auta powoduje, że niewprawny i nowy kierowca może mieć problemy z pełną kontrolą auta. Trzeba się nią nauczyć jeździć. Kilka razy wyciągła mnie z opresji na drodze. 7.9 do setki. Przyspieszenie wbija w fotel, nawet powyżej 80 km/h. Nie boisz się wyprzedzać nawet z załadowanym samochodem. Pozwala na dużo więcej niż statystyczne inne auta. Skrzynia DSG w miejskich korkach to bajka. Niezauważalna zmiana biegów i ich szybkość - po prostu zachwyca. Start spod świateł zawsze kończy się w jeden sposób - peleton innych samochodów zostaje samoistnie w tyle. :o)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Twarde zawieszenie. Fotele przednie dają radę - ale dłuższe wyprawy na tylnej kanapie są uciążliwe. Sporo miejsca na nogi z tyłu, przy założeniu, że kierowca ma prawidłowo ustawiony fotel a nie leży na nim jak większość kierowców. Wyciszenie bardzo dobre - wersja Elegance. Pierwsze miesiące jazdy zachwycałby brakiem pomruku silnika. Nic nie było słychać. Dopiero po kilku latach człowiek zaczyna słyszeć silnik.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze na przyzwoitym poziomie (O2FL). w III generacji to porażka. Miejsca jest sporo. Ergonomia poprawna jak na auto z grupy VAG. Bagażnik powala wielkością - jak na swoją klasę. 580 litrów pozwala sporo upchać, jednak przy większej rodzinie z malutkimi dziećmi może skończyć się zakupem trumny na dach. Materiały wykończenia na średnim poziomie. Karoseria poprawna. Po 3 latach pojawiła się rdza pod lampkami oświetlenia tablicy rejestracyjnej (podobno jest to specyficzna przypadłość Octavii).

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja w pełni automatyczna i dwustrefowa. Jest OK. Szybko schładza wnętrze. Nie mam websto, które przydało by się w zimie. Czasami występuje problem z zamgleniem i oszronieniem przedniej szyby od środka. jedyna rada to wietrzenie auta przed postojem.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Za duże przednie słupki - ograniczają widoczność. Do tyłu jest poprawnie. Lustra jak w Luwrze - nieoceniona zaleta O2FL. widać znacznie więcej jak w autach tej samej klasy.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bez zarzutu. Wdzięczna platforma do modyfikacji. Dodałem sporo niefabrycznych rozwiązań.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty relatywnie niskie. Ale w okresie gwarancji wszystko załatwiasz niestety ASO - to boli. Później już jest lepiej. Przez pierwsze 3 lata zgniły tylko wtyczki w lampkach oświetlenia tablicy rejestracyjnej i poleciała blacha przy nich od środka klapy na rantach. Mam mikroskopijny przebieg - muszą od siebie dodać coś inni.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spora podsterowność - trzeba uważać na ostrych zakrętach przy sportowej jeździe.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na razie poza blaszanym "wpadką" nic się nie zepsuło.

Niezawodność

autor opinii
Sławek