Opinia Skoda Octavia Elegant 2.0 FSI 150KM (benzyna) kombi 2006r., ocena użytkownika (m1k)

Skoda Octavia Elegant 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 FSI 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 40 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-08-18

liczba wyświetleń: 7451

Spalanie

FSI zużywa bezynę w zależności od "ciężaru nogi" i dodatkowych oporów powietrza (bagażnik na dachu, rowery, przyczepa), w mniejszym stopniu od załadowania samochodu. W mieście, także od korków! Tankowanie bezyny 95 oktanów podnosi zużycie o ok. 1litr/100km.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.60
-.--
Cykl mieszany
8.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak w każdym samochodzie. Brak usterek w moim egzemplarzu nie pozwala mi na pokazanie słabych miejsc tego auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak w każdym samochodzie. Pomimo zerowego ubywania płynów, warto od czasu do czasu je skontrolować. Wtedy mniejsza szansa na niemiłe niespodzianki w trasie (choć zawsze się mogą zdażyć).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To samochód rodzinny (przestronny i mocny), dla kogoś kto nie chce się wlec za innymi i nie musi szpanować znaczkiem firmowym.

Ocena ogólna

Z samochodzu jestem bardzo zadowolony. Kupowałem go z niepokojem, czy Skoda to samochód dla emeryta, czy będą miał frajdę z jeżdżenia nim. Po 3 latach mogę stanowczo powiedzieć, że jestem z niego BARDZO ZADOWOLONY. Tak zadowolony, że następny także będzie Skoda. Dla marudzących "teoretyków" mam dobrą radę - po prostu się tym samochodem przejedźcie i wtedy zobaczycie, że macie w nim to samo, co w innych o 20tyś-30tyś zł droższych. Ja wolę samochód od producenta, który ciągle się jeszcze stara (bo z racji zawieruchy historii nie ma jeszcze wyrobionej "marki" niż od tych, którzy już tylko odcinają kupony od "marki", którą wyrobili sobie kiedyś.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto bardzo zwrotne,dobrze o pewnie się prowadzi zarówno na autostradzie, jak i na krętych drogach. Zawieszenie jest dość twarde, co pomaga w łukach. Bardzo skuteczne hamulce (tarcze przód i tył).

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik FSI jest bardzo elastyczny. Brak turbo (brak turbodziury ale i ewetualnych problemów z turbiną). Ciagnie płynnie od 1500obr/min, ale naprawdę dobrze - od 3000 obr/min. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, 150KM daje komfort decydowania gdzie i kiedy można wyprzedzać.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie OK, jak wyżej. Fotele zminiłem (fabrycznie) na sportowe (w 2006 roku standardowe były takie sobie). Te trzymają dobrze, są dobrze uprofilowane i ani za miękkie, ani za twarde. Sprawdziłem to kilkakrtnie na długich trasach (>800km).

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu nie brakuje. W porónaniu z O1 wyraźnie przybyło miejsca na nogi z tyłu i teraz jest go zupełnie sporo (więcej niż w wielu innych samochodach nawet wyższej klasy). Bagażnik jest legendarny. W kombi nie tylko duży, ale i ustawny. Materiały OK, dość dobrze spasowane elementy, nie klekoczą, ani nie skrzypią. Wnętrze nie jest ani piękne (jak np. w Alfie), ani nawet specjalnie ładne, jest po prostu przyzwoite, ale wszystko jest na swoim (intuicyjnie odnajdywanym) miejscu i ... DZIAŁA (w odróżnieniu choćby od wspomnianej Alfy).

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nigdy nie użyłem dwustrefowej klimatyzacji, która w Elegance jest standardem.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do tyłu, jak to w kombi. Kompromis między objętością załadunkową, a krawędzią dolną okna oraz wprowadzenie niezbędnych podgłówków na tylnej kanapie zmniejszyło pole obserwacji od dołu, ale przy czujnikach parkowania (w standardzie) nie jest to problem. Lusterka są duże (do patrzenia, a nie do oglądania sylwetki samochodu) i widać w nich dużo.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnych problemów z elektryką za wyjątkiem defektu (pewnie od nowości, ale nie było okazji stwierdzić to wcześniej) modułu do obsługi oświetlenia przyczepy (hak instalowany fabrycznie).

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

O kosztach napraw nie wiem nic. Do tej pory była w ramach gwarancji wymiana w/w modułu oraz dociśnięcie opaski na łączeniu zbiornika spryskiwacza reflektorów z pozostałą cześcią systemu. Po 3 latach wymieniłem także wycieraczki i tyle!!! Koszty przeglądów nie szokują, ale zawse chciało by się mieć je tańsze... :-)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie mam do niego istotnych zastrzeżeń.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kilka czynników na raz. Przede wszytkim: nadwozie, napęd, niezawodność.

Inne

autor opinii
Bartek