Opinia Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 110KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (jhd)

Skoda Octavia SLX 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 TDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 3562

Spalanie

Spalanie w dużej mierze zależy od nogi kierowcy i stylu jazdy, jak i rodzaju miasta. Ja jestem jak najbardziej zadowolony, jak na 150KM diesla pali mniej niż nie jedna 75KM benzyna. :)
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
5.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim dokonać diagnostyki w serwisie VAG-COMem i zrobienie przy jego pomocy dynamicznych logów, następnie sprawdzić stan turbiny (ilość oleju w wężu do IC) i test (czy na każdym biegu idzie równo do odcięcia bez zająknięcia). I to w zasadzie wszystko.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Rozgrzewać i studzić odpowiednio turbo, nie jeździć na zbyt wysokich biegach przy niskich obrotach (niszczy koło dwumasowe), ja np. wrzucam 5bieg dopiero powyżej 100km/h. I lać dobrą ropę. Wymieniać na czas olej i filtry.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którzy wiedzą jak obchodzić się z turbodoładowanymi silnikami, posiadającymi koło dwumasowe.

Ocena ogólna

Tani, ładny, ergonomiczny samochód, z dużym bagażnikiem, niezłymi osiągami z możliwością tuningu przy jednoczesnym bardzo zadawalającym spalaniu.:)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód całkiem przyjemny w prowadzeniu, jak na compakt z dużym odwłokiem, nie mniej jednak seryjne zawieszenie jest zbyt miękkie i lubi bujać. Sprawę załatwia zmiana go na Blinstein B4, a spora różnica na plus jest przy zmianie na B6. Poza tym prosta budowa zawieszenia, tanie w naprawie. Cudów nie należy się spodziewać, ale za tę pieniądze nie można oczekiwać niczego więcej.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Jak to TDI, klekocze, ale mało pali i ma niezłe osiągi, szczególnie po paru zabiegach tuningowych. Przy przebiegach ok 200 000km, należy spodziewać się awarii dwumasa, sprzęgła czy turbo, jednakże jest to indywidualna sprawa zależna od użytkownika, po prostu należy przestrzegać paru zasad. Po za tym to typowych awarii, należy uszkodzenie przepływomierza, zaworka N75, czy przetarcie wężyków podciśnienia.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Bez rewelacji, ale w długie trasy można jechać.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca wystarczająco z tyłu już o wiele mniej, ale za to spory bagażnik. Dla 2 osób + małe dzieci + dużo bagażu jak znalazł.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mam nic do zarzucenia, choć przydał by się klimatronik, klimatic (manualna klima) to jednak nie to samo, ale w upalne dni sprawuje się bardzo dobrze. Trzeba jednak pamiętać o tym, ale zmieniać systematycznie filtr przeciwpyłkowy i czyścić klimatyzację, aby uchronić się przed nieprzyjemnymi zapachami z biegiem eksploatacji.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Do przodu ok, choć słupki czasem przeszkadzają, natomiast cofanie do tyłu, znacznie lepiej wychodzi przy użyciu lusterek wstecznych. Nie mniej jednak przy wersji kombi super rozwiązaniem jest parktronik inaczej trzeba cofać na tzw. czuja. ;)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Praktycznie bez usterkowy, możliwość chiptunigu - polecam (mniejsze spalanie, lepsza elastyczność i osiągi). Jedyny mankament jaki może się pojawić to przecieranie się kabelków w gumowej osłonie między kadłubem a drzwiami od strony kierowcy, wynikiem tego może być brak sterowania lewym lusterkiem, szybą i brak podświetlenia w drzwiach. Sprawa załatwi ściągnięcie osłony polutowanie wszystkiego i złożenie tak jak było.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak to w dieslu, niewiele się w nim psuję, ale jeśli już coś to jest to osprzęt, jednak ceny są przystępne.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszystkie w/w odpowiedzi były by prawidłowe, po prostu nie mam co zarzucić temu autku.

Niezawodność

autor opinii