Opinia Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 110KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (vkz)

Skoda Octavia Laurin&Klement 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 264 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2010-11-20

liczba wyświetleń: 3805

Spalanie

Jeśli się przyłożyć do tematu można osiągnąć nawet ok. 5l/100km
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie gasić silnika po szybkiej jeździe z uwagi na turbinę, nie uruchamiać przed rozgrzaniem świec

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom poszukującym ekonomicznego samochodu rodzinnego lub użytkowego o podwyższonym komforcie wnętrza

Ocena ogólna

Zalety: ekonomiczny w eksploatacji (niskie spalanie, mało awaryjny), bardzo dobry układ jezdny i niezawodny silnik 1.9 TDI 110KM, ładne wnętrze (jasna skóra), nie rzuca się w oczy (11 lat bez włamania lub dewastacji), duży bagażnik Wady: mało miejsca z tyłu, trudny dostęp do kola zapasowego, zbyt niski prześwit zwłaszcza pod silnikiem

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Doskonałe trzymanie nawierzchni, także na zakrętach. Sztywne zawieszenie dawało się jednak we znaki na wybojach. Precyzyjność i moc wspomagania układu kierowniczego dobra.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik bardzo trwały (264kkm bez dolewania oleju między zmianami), elastyczny i... głośny. Przyspieszenie więcej niż zadowalające, zwłaszcza w zakresie miejskim (świetny 2 i 3 bieg). Skrzynia biegów po całym okresie użytkowania jest nadal sprawna. Sprzęgło wytrzymało 204k, turbina 170k (i to chyba najsłabsze ogniwo układu napędowego; w każdym razie wymaga ostrożnego traktowania).

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele z przodu dość wygodne, choć raczej niedostosowane do wyższych osób. Wysoka ocena za tapicerkę i podgrzewanie w ocenianej wersji L&K.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Skoda Octavia I to jednak typowy kompakt. Miejsca z tyłu jest nie za wiele. Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych z wyjątkiem bagażnika, który jednak jest bardzo pojemny. Nadwozie klasyczne przez co samochód optycznie wydawał się młodszy niż w rzeczywistości.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trochę czasu potrzebuje aby rozgrzać samochodu. Zaletą są ogrzewane fotele i wygodna obsługa. Wadą brak mozliwości ustawienia nawiewu bez klimatyzacji.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Jedynym słabym punktem okazała się zmieniarka CD w bagażniku, ale i to po wielu latach uzytkowania

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Michał