Opinia Skoda Superb II 2.0 TDI 170KM (olej napędowy) hatchback 2009r., ocena użytkownika (m9q)

Skoda Superb II 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 TDI 170KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 1 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-09-30

liczba wyświetleń: 9090

Spalanie

Jeździłem już 2 octaviami z silnikami 1,9 TDI i 2,0 TDI i bez względu na styl jazdy są to najoszczędniejsze silniki wśród konkurencji. mało ktory samochód o tej wadze i mocy 140 KM pali średnio 5,5 l/100 km. Co do nowego superba to skrzynia dsg trochę zwiększa spalanie.
diesel
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
6.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

tak choć tak naprawdę dopiero co kupilem, więc nie mam jeszcze wniosków z eksloatacji.

Ocena ogólna

pomimo chęci zmiany marki na inną niż skoda po jazdach próbnych hondą accord, citroen C5, mondeo, passat zdecydowałem się jednak na zakup skody superb II. Bezkonkurencyjne połączenie silnika TDI 2,0 170 KM i skrzyni DSG i bardzo bogate wyposażenie. gdyby nie za ładna bryła to passat na pewno mialby b. poważną konkurencję (choć cały kokpit przedni i deska rozdzielcza passata są też po prostu brzydkie). Silniki konkurencji 2,o TDI są dużo słabsze. Jeżeli kogoś nie zraża marka skoda i to iż jest to b. duży samochód to polecam. Najbliżej skody dla mnie palsuje się nowy C5 z uwagi na rewelacyjne wzornictwo - piękny samochód, świetne wyciszenie - dla tych co lubią słuchać muzyki w samochodzie, i hydoaktywne zawieszenie. Z drugiej strony zdecydowanie słabszy diesel 2,0 L i bardzo mało miesjca na nogi dla pasażerów z tyłu ( przy tych samych wymiarach zewnętrznych samochodu co skoda ) to minusy citroena c5.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

We wszystkich poniższych ocenach porównuję skodę superb II z nowym citroenem c5, passatem, mondeo i accordem, którymi przed zakupem skody odbyłem długie jazdy próbne. Wszystkie samochody miały podobne ceny 100 - 125 tys zł, i silniki 2,0 TDI skoda ma twarde zawieszenie typowe dla samochodów niemieckich, prowadzi się b. dobrze i precyzyjny układ kierowniczy, wynoszenie na zakrętach nie istnieje, jedyna trudność to promień zawaracania i parkowanie tyłem z uwagi na wielkość samochodu

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

silnik TDI 2,0 170 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną DSG nie ma sobie równych w tej klasie i tej cenie samochodów. Silnik przyśpiesza do 100 km w 9 s i praktycznie nie ma straty w przyśpieszeniu w porównaniu z manualem, co ma miejsce w mondeo i citroenie. Ponadto DSG jako jedyna skrzynia na rynku ma praktycznie niewyczuwalne przełożenia biegów. Jako jedyny silnik 2,0 l diesel. wśród opisanych powyżej konkurentów ( oczywiście oprócz passata ) osiąga moc 170 KM! io dodatkowo silnik we wszystkich zakresach mocy ma podobną moc, nie ma słabszych zakresów obrotów. Ten silnik i ta skrzynia to największa przewaga skody w porównaniu z niby bardziej markową konkurencją.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak ktoś jeździ samochodem niemieckim to zna twardzość zawieszenia charakterystyczną dla tych marek. Przeciwieństwem jest zawieszenie hydroaktywne citronena c5 - wyjątkowy komfort na polskie drogi, ale z drugiej strony tak miło się płynie po drodze że pasażerowie na tylnych siedzeniach a przede wszystkim dzieci mogą miec problemy lokomocyjne. Fotele jak zwykle w skodzie b. wygodne z podparciem lędźwiowym bez dopłaty na obydwu przedich fotelach. Lepsze wyciszenie kabiny pasażera osiąga tylko C5 (podwójne akustyczne szyby, podwójne uszczelki w drzwiach, b. dobre wyciszenie hałasu od kół) ale na pewno skoda jest w środku cichsza od mondeo czy hondy accord i o dziwo od passata. lepiej tez resoruje od passata

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Zdecydowanie największy samochód w tej klasie - czeska prawdziwa limuzyna. Dla niektórych na pewno za duży. Z drugiej strony jeyny saomochód wśród w/w konkurentów, którym bez przeszkód i komfortowo w trasę mogą się wybrać 4 osoby o wzroście pow 180 cm. Bagażnik też największy wśród konkurencji no i twindoor system. dla mnie stylizacja zewnętrzna samochodu/bryła nadwozia to jedyny duży minus samochodu. Jest po prostu nieładny.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

nimus - to głośny wentylator klimatyzacji i mała ilość stopni nawiewu

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Z przodu grube słubki trochę przeszkadzają w widoczności na prawo lewo , przy skrzyzowaniach. Z tyłu mała szyba też nie pomaga. widoczność w dużych lusterkach ok

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

okaże się po 3 latach ...

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

awaryjność - na bazie dotychczasowym doświadczeń ze skodami octavia

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Piotr

Inne modele

Skody: