Opinia Audi 80 B4 2.0 0KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1993r., ocena użytkownika (a85)

Audi 80 B4 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-06-25

liczba wyświetleń: 4572

Spalanie

Pali dużo, ale jeżdżę dosyć dynamicznie, nie oszczędzam paliwa.
benzyna
gaz
Miasto
11.20
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy wszystkich, czy nie był uderzony.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na nic, samochód bezproblemowy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które przewożą 3,4 osoby plus jakiś spory bagaż. Ponadto osobom o sporych gabarytach. Na krótkie i średnie trasy spokojnie może jechać 5 osób, lub 4 plus dziecko na siedzisku.

Ocena ogólna

Samochód duży, przestronny (może być za niski dla osób b. wysokich), z dużym bagażnikiem, nie psujący się, nie rdzewiejący. Jedyny problem to taki, że już ich nie produkują. Nie wiem jak się spisują diesle, ale mój benzyniak bezproblemowo.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Biorąc pod uwagę, że jest to auto z 1993 r., to właściwości jezdne ma znakomite. Auto jest duże (szeroki rozstaw kół) i masywne, prowadzi się bezstresowo, trzyma się drogi jak na szynach. Ocena nieco obniżona za pokonywanie zakrętów, nie tak doskonałe jak w nowych autach, ale czego wymagać od 15 letniego auta.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bez zastrzeżeń, samochód nieźle przyśpiesza nawet na 5 biegu. Jedyna drobna niedogodność (do przyzwyczajenia się) to konieczność prezycyjnego operowania drążkiem zmiany biegów, tzn. trzeba dokładnie wyczuć pozycje w których drążek gładko wchodzi w swoje miejsce podczas wrzucania biegu, inaczej trafia się na twardy opór, ale to jest podobno cecha wszystkich skrzyń biegów Audi z tamtego okresu. Moja skrzynia trochę trzeszczy podczas zmiany biegów, ale samochód ma teraz 15 lat i był sprowadzony, więc nie wiadomo kto dożynał tą skrzynię. Pomimo trzeszczenia, biegi wchodzą gładko.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest nieco twarde - ale nie bardziej niż w innych niemieckich samochodach, mnie to odpowiada. Od momentu sprowadzenia go z Niemiec, nie wymieniałem w nim niczego oprócz przegubów i drążków (amortyzatory ma oryginalne, chyba nigdy nie wymieniane !). Trzymanie w fotelach przednich dobre, może nie tak komfortowe jak we franzuzach, ale to przecież stare auto. Z tyłu profilowana kanapa, o niebo lepsza niż w VW Golfie. Sinik trochę głośny przy prędkości ok. 110-120 km.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Dość miejsca z przodu i z tyłu, trochę nisko osadzony dach, osoby wysokie (np. 185 cm) mogą zahaczać czupryną o dach. Wszystko rozmieszone ergonomicznie. Bagażnik duży, ale może przeszkadzać wysoko podniesiony próg bagażnika (tylko przy taszczeniu bardzo ciężkiego bagażu). Materiały przeciętne, ale wystarczające jak na tamtą epokę :), w każdym razie trwałe. Dzielona tylna kanapa, można dzięki temu wpakować do bagażnika średni rower (z kołem wysuniętym do wnętrza). Karoseria bardzo trwała, ten rocznik miał już w pełni cynkowane blachy, nic nie rdzewieje. Zegary duże (ogromne !), czytelne, możliwość ustawiania jasności podświetlenia.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest wystarczająca, chociaż na dobre grzanie trzeba poczekać, aż nagrzeje się silnik (co zajmuje kilka minut, zimą może 5-7 min.) Nawiew na wyższych obrotach hałaśliwy, ale tak jest nawet we współczesnych samochodach.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Szyba przednia wznosi się dosyć wysoko a przednie słupki są mocno skośne i nie za szerokie, więc widoczność jest bardzo dobra. Widoczność do tyłu też dobra, ale z powodu dużego, wystającego bagażnika, przy parkowaniu tyłem trzeba mieć trochę wyczucia. Lusterka boczne duże.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W moim samochodzie jest tylko immobilizer, centralnyh zamek, wspomaganie kierownicy, szyber dach - żaden z tych układów nigdy nie zawiódł. Jeden jedyny raz zgasł mi silnik podczas jazdy i nie dał się ponownie odpalić, ale okazało się, że to tylko kwestia zaśniedziałych ze starości przewodów elektrycznych. Elektryk wyszyścił styki, dokręcił i samochód nadal chodzi jak szwajcarski zegarek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność niemal zerowa, jeżeli nie brać pod uwagę np. konieczności wymiany przegubów wahaczy (koszt. 150 zł), czy drążków w układzie kierowniczym, ale przy naszych dziurawych drogach, wymiana tych części to po prostu standard, niezależnie od marki samochodu. Poza tym nie popsuło mi się zupełnie nic - o, przepraszam, w tym roku, po raz pierwszy coś się zepsuło: pompka spryskiwaczy (jeszcze nie naprawiałem, bo to drobiazg, więc nie wiem jaki będzie koszt).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii