Opinia Audi A4 1.9 TDI 110KM (olej napędowy) kombi 1998r., ocena użytkownika (k39)

Audi A4 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 TDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 266 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-07-13

liczba wyświetleń: 3547

Spalanie

Nigdy raczej nie miałem tak żeby tylko same miasto lub sama trasa. Generalnie na baku 850-1100 km, i średnio: - w zimnie 7,5 l/100 km - latem 6,5 l/100 km 60% w mieście (spokojnie) 40% w trasie (120 - 140 km/h)
diesel
gaz
Miasto
7.30
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Autentyczność przebiegu! Jeśli wnętrze jest choć trochę wytarte zużyte to auto ma ponad 200 tyś km. przy mocno zużytym to ktoś rozwoził pizze lub ma dużo więcej. Nie ma prawa być korozji. Sprawdzić wycieki, umyty silnik podejrzany. Sprawdzić pracę turbiny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dopóki silnik się nie rozgrzeje (wystarczy aby ruszył się wskaźnik temperatury) bardzo ostrożna i spokojna jazda. Kontrolować olej, wymiana co 10 tyś. km jeśli jazda w mieście. Wykonywać okresowe czynności serwisowe zgodnie z zaleceniami.

Ocena ogólna

Przede wszystkim powyższa ocena ogólna jest wynikiem moich potrzeb. Czyli dobra jakość, zadowalająca dynamika/moc przy małym zużyciu, dość dobra niezawodność przy czym koszty napraw eksploatacyjnych nie są najtańsze. Auto raczej rodzinne. Mój egzemplarz nie był "zajeżdzony". Zakupiony z przebiegiem 195 tyś. km, przez 3 lata 70 tyś. km. Jeśli jest serwisowane, to służy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Super się trzyma, oczywiście przy założeniu, że ma się dobre opony i sprawne zawieszenie, amortyzatory.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

TO jest dizel, więc nie osiągi tu chodzi, lecz osiągi w kontekście kosztów ich uzyskania (zużycia) są jak najbardziej zadowalające

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Nawet przy prędkości 140 km/h bez problemu można prowadzić rozmowę czy słuchać muzyki. Głośniej jest przy prędkościach ponad 160 km/h

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

To jest A4, więc z tyłu nie ma za dużo miejsca, ale z przodu OK i miejsce w bagażniku też jest. W porównywalnym BMW 320 miejsca z tyłu jest więcej, ale bagażnik ma dużo mniejszy. Jakość materiałów super. W przypadku gdy kierownica nie jest skórzana, to jeśli jest trochę wytarta to albo ktoś rozwoził pizze albo ma przejechane ponad 200 tyś. km. Przy przebiegu 150 tyś km wnętrze powinno wyglądać prawie jak nowe, bez przetarć i zużyć :-) Ja przy przebiegu 266 tyś. km mam lekko wytartą kierownicę z lewej strony i fotel kierowcy trochę też.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja automatyczna. Przez 3 lata bez problemów, tylko odgrzybianie. Ale przede wszystkim właściwa obsługa... czyli np. wyłączanie klimatyzacji parę minut przed zatrzymaniem auta, tak by parownik mógł wyschnąć... i inne Koniecznie włączać klimatyzację raz na miesiąc dwa (nawet w zimie).

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

auto nie jest kanciaste, więc poza tym co widać trzeba jeszcze trochę wyobraźni. Fotele z przodu z regulacją wysokości, więc każdy powinien znaleźć sobie pozycję.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

przez 3 lata bez awarii elektroniki. Jedyne uszkodzenie, taśma pod kierownicą od poduszek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Na pewno awaryjność zależy od stylu auta i dbania o nie. Mój nigdy przy zimnym silniku nie był katowany i myślę że się odwdzięczył.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii