Opinia Audi A4 Sedan 1.9 TDI 90KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (2t)

Audi A4 Sedan 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 202 808 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-04

liczba wyświetleń: 6191

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Pierwsza sprawa: SILNIK - nie może kopcić, nierówno chodzić, głośno, nie może w nim nic dzwonić. Takie oznaki dają informacje, że COŚ JEST NIE TAK. Druga sprawa: ZAWIESZENIE - przejechać się i zobaczyć czy nic nie stuka, nie znosi na którąś stronę. Koszty takich napraw często są dosyć duże. Trzecia sprawa: KAROSERIA - ważne by auto nie było uderzone z przodu, w okolicach silnika. Często z geometrią zawieszenia też już jest coś zepsute. Należy też patrzeć czy nie było bite na drzwiach itd. Może wychodzić później rdza, bo ocynk mógł odpaść przy uderzeniu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymiana oleju, filtrów, pielęgnacja turbosprężarki. Przy dbaniu o auto, nie ryzykujemy kosztami napraw tego, a silniki diesla z turbodoładowaniami są delikatne i wymagają stałej dbałości o nie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom 4-5 osobowym, które chcą również zaoszczędzić na paliwie, jak i wygodnie, bezpiecznie jeździć.

Ocena ogólna

Auto, mimo że stare to widać po cenach i ilości na drogach, że cenione przez ludzi. Cena utrzymywała się przez długi czas na tym samym poziomie, a ilość aut przez ostatnie 2 lata bardzo wzrosła. Szkoda tylko, że auto to popularne jest wśród dresiarzy. Jak dla mnie jest to bardziej eleganckie auto niż sportowe.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autem się jeździ naprawde świetnie, jeździlem też paroma dużo nowszymi autami m.in. Fordami, Fiatami i Oplami i w żadnym nie odczułem tego komfortu i stabilności auta na drodze. Auto mimo ze stare to przewyższa geometrią zwieszenia i jazdy większość nowych. Kierownica reaguje w zależności od prędkości. Przy dużych prędkościach nie jest łatwo zrobić nagły ruch kierownicą, co jest niewątpliwie zaletą, a w razie konieczności zrobienia takiego zrywu po prostu trzeba użyć więcej siły. Autko ma bardzo dobry skręt, co pomaga w parkowaniu mimo jego dużych gabarytów. Można by powiedzieć, że jest zwinne. Hamulce również spisują się świetnie. Miałem raz sytuację na autostradzie, że przy prędkości 180km/h musiałem ostro hamować. Mimo tej prędkości, udało mi się wyhamować w miarę dobrym czasie i bez jakichkolwiek trudności związanych ze znoszeniem auta czy poślizgiem, który mógłby się skończyć nieciekawie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jeśli chodzi o biegi to nie są one zbyt elastyczne, choć myślę, że to raczej jest wina silnika. Pierwszy bieg bardzo mi nie odpowiada, jest bardzo krótki, choć ułatwia to ruszanie np z przyczepką. Kolejne biegi są bardzo dobre. Czwarty bieg ma bardzo dobre przyspieszenie powyżej 80km/h ale jest bardzo nieekonomiczny. Piąty jest biegiem ekonomicznym ale mi się na nim źle jeździ poniżej 90km/h. Silnik mimo, że to diesel jest bardzo cichy i równo pracuje. Turbosprężarka zapewnia całkiem niezłe przyspieszenia. W niektórych modelach reaguje ona nie tyle na ilość obrotów (w niektórych włącza sie po prostu powyżej 2tys) ale reaguje na potrzebę mocy, tzn przy niższych obrotach jeśli nagle wcisnę gaz to turbo się włacza.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie świetnie pracuje. Sprawdza się zarówno na gładkich drogach, gdzie możemy pojechać szybciej i na zakrętach mamy większe przeciążanie jak i również na zwykłych naszych polskich drogach. Nagła wpadka na dołek czy górkę w asfalcie nie powoduje straty przyczepności. Mimo wszystko jest to zawieszenie delikatne, na aluminiowych wahaczach i trzeba na nie uważać. Auto świetnie wyciszone, podczas jazdy można rozmawiać niemalże szeptem. Przednie siedzenia przeciętne, ale ułożone w wygodnej pozycji co ułatwia jazdę w dłuższe trasy, ale nie trzymają najlepiej na zakrętach. Tylne fotele wygodne, siedzi się jak w limuzynie. jeżeli jadą z 2 osoby. We trójkę już jest ciasno. Mało miejsca na nogi. Z kompletem pasażerów gorzej się jeździ, trochę mi mocy brakuje a dokładnie przyspieszenia, bo auto z kompletem osób i pełnym załadowanym bagażnikiem i tak rozpędziłem do 186km/h.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca na nogi z przodu, zaoszczędzenie tego miejsca przez trzymanie ich wsuniętych pod deskę rozdzielczą, dzięki temu mamy większy schowek. Schowki we drzwiach i podłokietniku. Bagażnik bardzo pojemny, ale beznadziejne wejście do niego, znacznie ogranicza możliwości włożenia rzeczy. Dobrze usytuowane miejsce na zapasowe koło, narzędzia i podręczne przybory do auta. Materiały z jakich wykonane jest wnętrze są i ładne, przyjemne i trwałe. Nie ma problemów z och czyszczeniem, nic mi jeszcze nie pękło. Karoseria świetnie zabezpieczona, blachy ocynkowane, auto ma już 12 lat a nie widać jego wieku.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Świetnie zrobione nadmuchy powietrza. Nigdy nie miałem problemu z zaparowanymi szybami. Klimatyzacja automatyczna świetnie się sprawdza i nie powoduje dużej różnicy w spalaniu. Elektronicznie sterowane nadmuchy nie sprawiają trudności w obsłudze.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu jest niczego sobie, ale patrząc na bok, troszkę dekoncentruje słupek dachu, ale to kwestia przyzwyczajenia. Lusterko lewe OK, prawe jest fabrycznie mniejsze i wg mnie niepotrzebnie bo zawęża to niewątpliwie widoczność. Widoczność z tyłu również w porządku, w lusterku wewnętrznym widać dużo i wyraźnie.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto i może jest niezawodne w rozsądnym znaczeniu tego słowa, jednak ceny części, robocizny przy nim, ogólnie utrzymania, nie są na najniższe.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kupując wtedy dziesięcioletnie auto nie spodziewałem się, że może ono przewyższać niektóre dużo nowsze pod wieloma rozwiązaniami. Chociażby to że już wtedy montowana była automatyczna klimatyzacja. Widać, że auto to projektowane było przez ludzi z głową, którzy potrafili przewidzieć bardzo wiele sytuacji.

Nadwozie

autor opinii