Opinia Audi A6 Avant 2.5 TDI / 6 biegów 155KM (turbo diesel) kombi 1996r., ocena użytkownika (wfk)

Audi A6 Avant 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 TDI / 6 biegów 155KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 263 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 1982

Spalanie

Instrukcja podaje:(skrzynia 6-bieg.) przy 90km/h - 4,6 l/100km '' 120km/h - 6,4 l/100km ,, miasto 7,5 l/100km i te wartości są miarodajne jak się nie ,,żyłuje".
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
4.70
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wypadkowość.Faktyczny stan i przebieg silnika.Układ zawieszenia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zimową porą, w dieslu dbać o akumulator (regularnie) doładowywać, zwłaszcza, że jego obsługa jest utrudniona (pod tylną kanapą).Nie przeciążać nierozgrzanego silnika.Dbać o regularne wymiany materiałów eksploatac.(olej,filtry etc)niby drobiazg:ważne ciśnienie (jednakowe) w oponach, bo źle się prowadzi...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Doświadczonemu kierowcy,zwłaszcza robiącemu duże przebiegi w trasach, choć w warunkach miejskich przy dużym skręcie, daje radę.Na pewno nie jest to pojazd dla szalonych ,,sportowców".

Ocena ogólna

Nadzwyczaj udany model, no i ten mój egzemplarz.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Nadzwyczaj precycyjne prowadzenie ze wzgl.na ukł. kier. i wspomaganie, warunek: opony 195, góra 205 i to 15 cali !,,Balon"opony ważny, ze wzgl.na jakość naszych dróg.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik rzędowy 5-cio cylindrowy, nadzwyczaj udana elastyczna, oszczędna jednostka napędowa.Niezawodna.Warunek;trzeba go dobrze ,,zagrzać".Skrzynia nadzwyczaj precyzyjna, pomimo konieczności częstej konieczności ,,mieszania" biegami, choć przy tym momencie obr.,nie jest to warunkiem.Zależy to od techniki jazdy; spokojnej lub dynamicznej.A co do przyspieszenia; na ,,dwójce" odejście kosmiczne!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Mam wersję z zawieszeniem ,,sportowym" czyli bardziej utwardzonym od standardu,fotele ,,sportowe" twarde, trzymające na boki, podpórki na podudzia.Komfort resorowania dyskusyjny dla miłośników Citroena ;-) ...Ale lepiej czuć pojazd ,,organizmem",trzymanie na zakrętach idealne...

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Model C4, nadzwyczaj dopracowany i dopieszczony, nawet w stosunku do tandetniejszej C5, zero korozji w 15letnim egzemplarzu, tapicerka jak nowa (z płótna),łatwa w czyszczeniu.Praktyczny bagażnik z podwójnym, a nawet potrójnym dnem ! (sic!)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie bez zarzutu, lecz wentylacja na dużych obrotach głośna, nadmuch na tył dość słaby, zimą problemy z zaparowywaniem, trzeba dobrze grzać i dmuchać...

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Dziwią różnej wielkości lusterka zewn.,zwłaszcza tak potrzebne do parkowania tyłem tak dużym (Avant)nadwoziem.Dobrym rozwiązaniem choć na tył asystent parkowania.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Zero problemów i usterek.(sic!)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nadzwyczaj dość tanie części dobrej jakości, choć nie oryginalne.Dostępność powszechna.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

(...)

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Porządna niemiecka robota, kiedy auta na taśmie montowano w dużej części ręcznie z dobrych i niezawodnych materiałów przeznaczonych na długie lata eksploatacji, nie to, co dziś...

Niezawodność

autor opinii