Opinia Audi Allroad avant 2.5 V6 TDI 163KM (turbo diesel) kombi 2005r., ocena użytkownika (hy7)

Audi Allroad avant 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 V6 TDI 163KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 6202

Spalanie

sam bylem zdziwiony bo na auto wazace prawei 2 tony spalanie nie jest duze - to zaleta skrzyni manualnej , bo z tiptronickiem pali sredni ok 10-11 L
diesel
gaz
Miasto
8.30
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
7.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

sprawdzic z osoba kompetentna silnik pod katem ew zuzytej hydrauliki ( wałki rozrzadu) , kondycji pompy wtryskowej , turbiny. Sprawdzic poprawnosc dzialania pneumatycznego ukladu zawieszenia .

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

prawidlowa eksploatacja , wymiana oleju i filtrów co ok 12 tys km, lac dobry olej syntetyczny, co 2-3 tankowanie nalac do pelnego zbiornika paliwa 0,6 L oleju mixol, dbac o turbine ( m.in. nie gasic od razu silnika po zatrzymaniu samochodu, nie deptac powyzej 2,5 tys obr przy nie rozgrzanym silniku ) i to wutko bedzie sie odwdzieczalo bezawaryjnoscia i wysokim komfortem przy niskim spalaniu jak na autko o wadze 2 ton.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

auto rodzinne, stworzone do dalszych podrozy, bardzo komfortowe, naped quattro pozwala na wiele przy zlych warunkach pogodowych , deszcz, snieg

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Pneumatyczne zawieszenie, 4 stopnie regulacji - pełny komfort, precyzyjny układ kierowniczy ( pamietajcie - do ukladu wspomagania lejemy tylko olej MINERALNY - nie syntetyk

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

silnik bardzo elastyczny, przed 2003r. trzeba uwazac na wytartą hydraulike ( wałki) po 2003 roku problemy byly sporadyczne, trzeba tez uwazac na pompe wtryskową VP 44, nie powinno sie jezdzic na niskim stanie paliwa bo pompa jest chlodzona paliwem, warto co 2-3 tankowanie nalac 0,5L oleju MIXOL ( tak tak ten do dwusówów :) ) do paliwa , polepszy to smarowanie samej pompy i wtryskiwaczy ktore lubia sie zacierac przy polskiej jakosci paliwa . Poza tym silnik 2.5 V6 TDI ( BCZ 163 KM) spala mi srednio ok 8L przy skrzyni biegów manualnej - a auto wazy prawie 2 tony. Naped quattro jest rewelacyjny - auto wyjedzie praktycznie wszedzie a w polaczeniu z pneumatyczna regulacja zawieszenia bije na glowe wiekszosc suwów

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

co do komfortu to nie ma co pisać - klasa sama w sobie - cieżko znalezc cos chocby zblizonego , w srodku bardzo cicho, nie słychac ze to diesel - chyba ze otworzymy okna :) , bardzo ładny pomruk V6 tki

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

jezdze allroadem z 5 osobowa rodzina , 2 doroslych i 3 dzieci - spokojnie mozna sie spakowac na dlugie wczasy, rowniez na codzien jest bardzo wygodnie, jakosc materialow bardzo dobra ( czego nie mozna powiedziec o modelu C6 ) skora tez bardzo dobre jakosci.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klimatronic dwustrefowy, podgrzewane przednie fotele - nie potrzeba w sumie nic wiecej , no moze bylaby pelnia szczescia gdyby bylo podgrzewanie tylnej kanapy

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

tu bez wiekszego komentarza , do przodu widac doskonale, tyl jak to w kombi troszke gorzej ale nie ma wiekszych problemow z widocznoscia

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

tu daje maxa bo nic sie nie popsulo nie liczac spalonej zarowki w podswietelniu tylnych drzwi

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

awaryjnosc zalezy w glownej mierze od prawidlowej eksploatacji , wiekszosc tych aut ma krecone liczniki i w zwiazku z tym jest niewlasciwie eksploatowana . Rozrzad co 60-70 tys. km . Mechanicy mowia ze pompa VP 44 pada po ok 160 tys km . Czesci sa ogoleni dostepne zarowno nowe jak i z demontazu , cena jest bardzo przystepna jak na tej klasy samochod.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

w sumie to nie jest negatyw ale troche slabo przyspiesza z miejsca ale niema sie co dziwic bo autoko wazy prawei 2 tony. Natomiast po ok 1600-1800 obr idzie bardzo ladnie i plynnie

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wiele rzeczy : niskie spalanie, komfort jazdy, jakosc materialow

Inne

autor opinii
Krzysiek