Opinia Audi S4 S4 Turbo Quattro 2.2 230KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (ph4)

Audi S4 S4 Turbo Quattro 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 230KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 4338

Spalanie

Autko jest paliwożerne.
benzyna
gaz
Miasto
22.00
25.00
Trasa
12.00
14.00
Cykl mieszany
18.00
20.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

turbo, jeśli mocno odbiega od normy ciśnienie doładowania to, albo ktoś nie dbał o auto, albo je katował.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kiedyś przebiłem oponę tylną prawą. Jeździłem na flaku cały dzień (nieświadomie), wieczorem wulkanizator powiedział, że opona jest do wyrzucenia bo za długo na flaku jeździłem. A ja nie czułem, że mam flaka.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Autko nie jest tanie w utrzymaniu. Za to szybkie i wygodne.

Ocena ogólna

Minus za hamulce i sterowanie wentylacją.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Przydały by się mocniejsze hamulce do samochodu, który waży 1700 kg i potrafi zamknąć licznik (280km/h). Zawieszenie seryjne jest idealne do "normalnej" jazdy, natomiast jeżeli ktoś chce sie po ścigać to jest zbyt miękkie na zakrętach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik 2.2l turbo, skrzynia biegów automatyczna. po prostu ideał. Jak jadę w pięć osób z pełnym bagażnikiem to nie boje się wyprzedzać pod górkę. Skrzyni biegów daje 12/10. Brak przełączników SPORT czy WINTER, wszystko jest regulowane pedałem przyspieszenia. Ideał.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Na seryjnym zawieszeniu, przy komplecie pasażerów trochę za mocno buja na nierównościach, jest zbyt miękkie.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo obszerne wnętrze z przodu i z tyłu. Jadąc w pięć osób odczuwa się większą masę, ale jedzie się komfortowo. Nadwozie ocynkowane dwustronnie, brak śladów korozji. Oparcie tylnej kanapy nie jest składane, ale po opuszczeniu tylnego podłokietnika mamy rękaw na narty.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy w porządku. Komputer dość dobrze radzi sobie z utrzymaniem temperatury i zimą i latem. Czasami jednak jest zbyt "nadgorliwy" co trochę denerwuje.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Fabryczne lusterka do bani są zbyt płaskie co utrudnia min. parkowanie Obowiązkowa wymiana na asymetryczne.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeżeli o samochód się dba to nie ma niespodzianek. Części do tanich nie należą.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii