Opinia SsangYong Kyron 2.0 141KM (turbo diesel) kombi 2007r., ocena użytkownika (23hv)

SsangYong Kyron 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 141KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2012-10-27

liczba wyświetleń: 3114

Spalanie

Bardzo duże spalanie. Naprawdę kosmiczne.
diesel
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na cenę. Trzeba pamiętać, że potem trzeba będzie włożyć ca. 20000 zł (w ciągu 5 lat).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba się liczyć, że w każdej chwili może stracić moc. Najlepiej, jakby ktoś go ukradł (uprzednio wykupując AC).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wrogowi.

Ocena ogólna

Oryginalne, ładne nadwozie. Idealne na polskie, dziurawe drogi, pod warunkiem, że nikt nie jeździ na tylnych siedzeniach. O terenie można zapomnieć. Awaryjne (bardzo!!!), kłopoty z częściami, ropę żre jak smok, ociężałe, wręcz wołowate. Drogi w eksploatacji (drogie, coroczne przeglądy ca. 2-3 Kzł/rok). Mam go od nowości, ok. 5 lat. Tylko w pierwszym roku działał bez zarzutu. Odradzam z całego serca.

Ocena ogólna

1/10

Układ jezdny

Dobry na polskie drogi, nierówności, dziury. Kiepski napęd 4x4, nie da się wyłączyć mechanizmu różnicowego, można się zakopać. Bardzo kiepsko się parkuje, słaba widoczność do przodu, fatalna do tyłu, bez czujników ciężko.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Fatalny wół. Automat. Skrzynię wymieniłem po 55tys. km. Lekkie dociśnięcie gazu kończy się 15 l/100km. kilka razy w tygodniu wchodzi w tryb awaryjny w najmniej spodziewanym momencie, raz wyprzedzałem ciężarówkę i nagle stracił moc, o mało nie zginąłem w czołowym.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

1/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

1/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Głośniejszy od traktora, rzuca na tylnych siedzeniach. Z przodu jest OK.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

2/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

1/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu siedzi się komfortowo, z tyłu jest pewien dyskonfort. Słabo składają się tylne siedzenia, tworzą bardzo nierówną płaszczyznę. Na szczęście buda jest wysoka i sporo wchodzi.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Fatalna. Bardzo długo się nagrzewa, klima do niczego, bardzo słaba, ciężko nią sterować, projektował ją jakiś psychol, user very unfriendly.

Wentylacja i ogrzewanie

1/10

Widoczność

Widoczności do tyłu praktycznie nie ma. Do przodu w miarę OK.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

1/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Notoryczne problemy. Kilka razy w tygodniu.

Elektryka

1/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Mam go od nowości. To auto to jeżdżący paralityk. Ciągle trzeba coś naprawiać. Najgorsza skrzynia biegów-automat, moduł sterujący (kilkanaście tys. zł) po 50tys. km.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Strasznie awaryjne, coroczne 2-3 Kzł za naprawy i przeglądy, szybko poleciał automat.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

autor opinii
Maciej