Opinia Subaru Impreza 2,0 D 2.0 150KM (olej napędowy) hatchback 2009r., ocena użytkownika (pbd)

Subaru Impreza 2,0 D 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 20 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 4071

Spalanie

Impreza z dieslem to ciężki samochód i jeśli chce się w pełni wykorzystać możliwości silnika, to i spalanie przekroczy 7 litrów. Jednak w porównaniou z benzyną superoszczędnie.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie nowego - przede wszystkim na kurs euro, bo wg niego liczona jest cena. Przy zakupie używanego - na dotychczasowe serwisowanie, na stan turbosprężarki (wymaga odpowiedniego traktowania), na stan zawieszenia (z tyłu wielowahaczowe, drogie).Generalnie na wszystko. Pamiętajmy, że awaryjność zależy także od sposobu użytkowania.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

1. Dbać o jakość paliwa (radzę tankować tylko na duzych stacjach sieciowych). 2. Dbać o systematyczne przeglądy (wymiana oleju i filtrów) 3. Pamiętać o turbo (nie gasić od razu gorącego silnika) 4. auto jest stworzone do szybkiej jazdy po krętych drogach o dobrej nawierzchni

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dynamicznemu kierowcy, który ceni w samochodzie przede wszystkim silnik, naped i bezawaryjność. A także oryginalność.

Ocena ogólna

Jeździłam wieloma samochodami, jednak uczciwie mówiąc - subaru najbardziej mnie zadowala. Daje najwięcej przyjemności z jazdy. Daje też poczucie bezpieczeństwa. Nie znaczy to, że zadowoli każdego. Subaru Impreza to auto dla kierowcy, który ceni wyśmienity napęd i trakcję, dynamiczny silnik i bezawaryjność. Oczywiście wersja z dieslem to nie STi, ale za to gwarantuje brak frustracji przy kasie na stacji paliw. Jeśli natomiast ktoś szuka fajerwerków w stylu wielokolorowe wnętrze czy wazoniki na kwiatek , to powinien wybrać inny samochód.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Ten samochód słynie z perfekcyjnego trzymania się nawierzchni i z każdym przejechanym kilometrem - zwłaszcza zimą - w pełni to potwierdza.Subaru nieustannie mnie zadziwia - tak świetnie się prowadzi, zwłaszcza w zakretach i na sliskiej nawierzchni. Żaden samochód z przednim/tylnym napędem, a nawet z napędem na wszystkie koła, ale wyższy, z większymi oporami aerodynamicznymi nie jest w stanie tak szybko i precyzyjnie pokonać zakrętu. Pod tym względem z subaru moga konkurowac auta z zupełnie innej półki cenowej.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Ogólnie bez zarzutu - jak na moc 150 KM. Najsłabszym elementem samochodu jest skrzynia biegów - a konkretnie trudność we "wchodzeniu" 1 i 2 przełożenia. Natomiast wsteczny rozwiązany jest zankomicie. Silnik jest i elastyczy, i dynamiczny (duży moment obrotowy)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria jest rzeczą gustu, poza tym subaru nie kupuje się dla karoserii, choć mnie się podoba. Bagażnik spory, lecz płytki - norma w samochodach z napedem na cztery. Ergonomia wzorowa, przestrzeń z przodu również, z tyłu nie wiem (podobno nieźle), jakość materiałów ok - nie jest to luksusowa limuzyna, możliwości aranżacji ograniczone.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Po prosu wzorowe - jak to bywa w nowym samochodzie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność z przodu jest nieco ograniczona ze wzgledu na długi "nos" samochodu (silnik umieszczony wzdłuznie) oraz wlot powietrza na masce. Obrys nadwozia trzeba po prostu wyczuć, jak w każdym aucie. Lusterka naprawdę duże. Widoczność do tyłu ok. Parkowanie nie stwarza absolutnie żadnych kłopotów.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Na razie samochód jest bezawaryjny (m.in. dlatego go wybrałam). Cena podstawowego przegladu to ok. 1 tyś, zł, a i części są drogie, bo wchodzą w grę tylko oryginalne. Nie mają sensu także oszczędnosci typu stalowe felgi na zimę. To auto wymaga najwyższej jakości felg, opon, systematycznego wyważania i doważania kół itp. no, chyba że ktoś umika szybszej jazdy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd

autor opinii