Opinia Subaru Legacy 2.0 boxer 16V 115KM (benzyna) kombi 1996r., ocena użytkownika (5yn)

Subaru Legacy 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 boxer 16V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 6568

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.80
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
9.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wycieki z pod wałków korbowych - konieczna wymiana - koszt nieduży. Sprzęgło - Czy słychać łożysko oporowe. Generalnie auta te można kupować w ciemno. Unikać rozbitków i samochodów firmowych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawdzać olej !!! - TO JEST BOXER

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim którzy mają dosyć naprawiania samochodów. Wszytkim którzy zostawiają samochód zimą w domu i dop racy jadą autobusem z uwagi na zaśnieżone drogi. Wszytkim mieszkającym w pagurkowatym terenie i tym którzy lubią pojeździć po bezdrożach.

Ocena ogólna

Auto bezawaryjne.... Zwykłe naprawy eksploatacyjne.. czyli klocki, olej, filtry, kable i świece. Jeżdzę na LPG ( auto stworzone do gazowania) więc dochodzi do tego regulacja gazu co jakiś czas i wymiana filtrów LPG. Wydech od nowości oryginalny i jeszce sprawny. Badania techniczne auto przechodzi bez żadnego jęknięcia. Sprzęgło w każdym Supbaru do zrobienia jest przy 130 a 160 tys przebiegu, jak również uszczelniacze wałków. W autach z tym przebiegiem jest to do zrobienia albo już zostało to zrobione i to sie tyczy każdego Subaru od 90 roku do 97 - auta z tego przekroju rocznikowego miałem i każde w okolicach tego przebiegu miały to do zrobienia.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto posiada napęd stały na 4 koła. Trzyma się doskonale w zakrętach nawet przy bardzo duzych prędkościach. Wspomaganie wydaje się jakby było inteligentne. Siła wspomagania jest dokładnie dostosowana do prędkości jazdy. Auto jest duże więc wszelkiego rodzaju manewry są trydniejsze niż przy małym aucie miejskim. Widoczność z każdej strony jest doskonała. Hamulce bardzo sprawne - przód i tył tarczowe. Obniżyłem ocenę hamulców ponieważ w sezonie jesienno zimowym po kilku dniach stania, przez około 1 km przycierają a po zimie konieczne jest czyszczenie zacisków. Przy wymienie klocków konieczne jest czyszczenie czujników ABS.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silniki Boxer Subaru są bardzo trwałe. Znane są przpadki że przeżywają do 800 000 km przebiegu. Receptą na silnik w idealnym stanie jest regularna wymiana oleju oraz lżejsza noga przy zimnym silniku. Skrzynia biegów pięciobiegowa, dosyć topornie pracuje z uwagi na przeniesienie napędu na 4 koła oraz reduktor na biegi terenowe. Przyspieszenie tego samochodu jest wystarczające do normalnej jazdy. Auto jest ciężkie a silnik mało wysilony. Skutkiem tego jest słabe przyspieszenie i wysoka trwałoć. Przy mokrej lub śliskiej nawierzchni można wyleczyć każde inne auto. Brak poślizgu kół przy starcie nawet przy bardzo wychokich obrotach na starcie. Auto najleprsze przyspieszenie ma w zakresie od 60 - 140 km/h. Lubi wysokie obroty. Możliwe jest również sensowne przyspieszanie na 5 biegu nawet od 50 km/h

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie proste w budowie ale skuteczne. Jazda dosyć komfortowa. Fotele wygodne, podgrzewane. Wnętrze auta przestronne co pozwala przyjenie podróżować nawet 5 osobom. Z wyciszeniem jest gorzej, ale jak na kombi jest przyzwoicie. Silnik Boxera jest dosyć głośny - ale chyba każdy słyszał muzykę tego silnika - i o to tu chodzi.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Auto przestronne w każdym miejscu.. nie bedze się w tym temacie rozpisywał. Ergonomia - wszytko na swoim miejscu - wszytko pod ręką... przesiadając się z innego auta w 3 minuty człowiek łapie co gdzie jest i czuje się jakby zawsze tym autem jeździł. Brak aranżacji miejsca. Kanapa tylna dzielona - zwiększa przestrzeń ładunkową. Przednie fotele przesuwane, fotel kierowcy podnoszony. Regulowana wysokość kierownicy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nigdy mi nie zaparowało... zimą jest ciepło a latem gorąco z uwagi iż mój moja sztuka nie posiada klimatyzacji. Posiada dwa otwierane - elektrycznie sterowane szyberdachy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd subaru to napęd stały na 4 koła - co tu dużo gadać - trzeba się przejechać. Warto sobie go porównać ze Skodą Octavią 4x4 - Zrozumiecie czemu użykownicy Subaru mają takie zdanie o napędzie Skody. :))))))))))

Napęd

autor opinii
tomek