Opinia Subaru Legacy 2.0 150KM (turbo diesel) kombi 2008r., ocena użytkownika (24pk)

Subaru Legacy 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 112 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2014-10-25

liczba wyświetleń: 2187

Spalanie

Średnie spalanie 6,8 l/100. Sprawdzone przez 3 miesiące, na odcinkach łącznych 5500 km. Więc miarodajne. Jazda zarówno codzienna (sklep, praca, dzieci do szkoły), jak i dłuższe trasy i autostrady.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować wymiany oleju - co 10 tys km - zalecenie znawców i serwisu. Zapytać użytkowników Subaru o technikę używania sprzęgła. Duży moment obrotowy, napęd 4x4... Przy nieodpowiednim używaniu, można znacznie przyspieszyć konieczność wymiany sprzęgła. Czytałem na forach internetowych. Ja nie miałem problemu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam każdemu, kto chce jeździć np Subaru Imprezą, ale jednocześnie musi mieć auto rodzinne z miejscem na wakacyjne walizki, wózek itd. Jednocześnie ucieszy każdego, kto lubi kontrolę finansów (oszczędność).

Ocena ogólna

Sportowy, rodzinny i ekonomiczny. Dziwne połączenie, ale prawdziwe. Niezawodny, pewny i bezpieczny. Sprzedałem z powodu sytuacji materialnej (bolesna przesiadka do 15-letniego Golfa). Ale kiedy sytuacja się poprawi, ponownie kupię ten sam model.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Rewelacja. Prowadzenie tego auta daje dużo radości i wielkie poczucie bezpieczeństwa. Nie lubi dziurawych dróg - twarde zawieszenie -, ale znosi je w miarę dobrze.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bardzo dobry i dynamiczny silnik. Może troszkę głośny, ale nie przeszkadzało mi to, dlatego daję "10". Skrzynia też super, z jednym mankamentem, który trudno uznać za wadę. Przy prędkości 40 km/h (częste ograniczenia w miastach) trzeba jechać albo na "2" i znosić wycie wysokich obrotów, albo na "3" i znosić zbyt niskie obroty i wrażenie dławienia. Kwestia przyzwyczajenia, ale "dwójka" trochę "za krótka".

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Żadnych wad i uciążliwości. Twarde zawieszenie, ale komfortowe (odpowiednie do dynamicznego charakteru). Wyciszenie - bez rewelacji, ale też nie jest źle. Szyby bez ramek przenoszą trochę więcej szumu. Głośniej też słychać silnik (w porównaniu do benzyny).

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Tylna kanapa raczej dla 2 osób. Oczywiście można zapakować trzecią, ale raczej drobną. Wygodnie będzie tylko 2 osobom. Schowków życzyłbym sobie więcej, zwłaszcza brakowało "kieszeni" w tylnych drzwiach. Bagażnik wielki.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzanie i chłodzenie - super. Jedyny minus, to brak możliwości zamknięcia nawiewu na środku deski. Przy ustawieniu "auto", Często wieje właśnie tymi nawiewami i to bywa niefajne.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nic się z elektryką nie działo. Wszystko O.K.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

2 lata i 33 tys km. Nie było napraw, z wyjątkiem wymiany łącznika stabilizatora - grosze i 20 minut u mechanika.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

autor opinii
Mariusz