Opinia Suzuki Grand Vitara de luxe 2.0 2.0 140KM 14KM (benzyna) terenowy 2009r., ocena użytkownika (227f)

Suzuki Grand Vitara de luxe 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 2.0 140KM 14KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 30 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-05-06

liczba wyświetleń: 8201

Spalanie

Przy dojeniu powyżej 4000 obr/min zje i 13l/100km. Przy normalnej jeździe 10,3 l/100km SUPER!! Jak kogoś nie stać to niech jeździ autobusem. Takie samochody żadnej firmy nie palą poniżej 10l/100km w mieście zapamiętajcie to wreszcie..;)) i skończcie jęczeć.
benzyna
gaz
Miasto
10.60
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy nie było urządzane dzikich off roadów w polskim wiejskim stylu. Przetestować napędy czy nie zostały dorżnięte przez jakiegoś wieśniaka z tarpana, który przedtem darł szuter dużym fiatem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jazdę w zakresie 2500 do 3000obr która całkowicie wystarcza do normalnego poruszania się (miasto). Wtedy spalanie ok. 10,5l/100k czyli bardzo przyzwoicie jak na napęd i masę a także znaczny współczynnik oporów Cx. Jadąc na tempomacie na autostradzie do 120km/h można zejść do 9l/100km. Jazda powyżej 120km/h pali więcej opory rosną w kwadracie prędkości;) Komfort w miarę do 140km/h powyżej huk powietrza i głośny silnik. ( i tak cichszy od Focusa).

Ocena ogólna

Olej i filtry grosze. Wymiana - łatwa jak dal dziecka. Oczywiście tylko dobry mechanik prywatny od japończyków. Ceny serwisu nieuzasadniona masakra olej cena x 2 itp.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Super. Bez uwag. Twardy taki ma być. Bo inaczej by się rozleciał na byle dziurze jak większość tzw komfortowych zawieszeń. To nie limuzyna!.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Z ta elastycznością to jakaś bzdura! Spokojnie po równym 60km/h na 5 biegu i leci. Mam wrażenie, że ktoś się z diesla przesiada i myśli że będzie miał 300Nm dostępne od 2000obr niestety to silnik wolnossący benzynowy o całkowicie innej charakterystyce, 140KM w pełnej mocy czuć w granicach 4000obr pretensje do Pana OTTO tak to wymyślił. Jak ktoś chce mieć terenową rajdówkę polecam z motorem V6 3,2 litra. Silnik fajnie się wkręca na obroty, całkowicie wystarczy dla normalnego kierowcy. Skrzynia wchodzi ciężej niektóre biegi lekko haczą ale jest precyzyjna i pewna jeździłem Renaultem było gorzej ale Focus lepiej. Drgająca gałka biegów to norma.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Super twarde i pewne zawieszenie, ale wystarczająco komfortowe na naszych jakże dobrze utrzymanych drogach;)). Żaden krawężnik i torowisko nie jest przeszkodą. Na poprzeczych nierównościach może pogalopować ale tylko jak jedzie się bardzo szybko...kto normalny po takich fałdach tak jedzie...Prowadzenie identyczne jak w Focusie czyli idealne. Wspomaganie hydrauliczne bajka! Do 120km/h ( 3500 obr) super wyciszony jak na SUW-a no chyba że ktoś jeżdził Q7 ale to nie ta klasa.Do 100km/h praktycznie na 5 biegu silnika nie słychać. W mieście cicho i można się Clarionem delektować.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Rewelacja. Bagażnik w sam raz. Raz do roku kufer na dach. Wszyscy jęczą o 500 litrów a potem muszą kupować siatki bo im się reklamówka z bułkami z Tesco szlaja po całym bagażniku. Zgroza. Jak mało może holować 2 tonową przyczepę Proszę bardzo.;))

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Rewelacja. Klima auto działa super. Wentylator cichy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Super. Do tył pod skosem trochę gorzej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Super.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Widoczna na niektórych elementach podwozia korozja po wejściu na kanał.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ponadczasowy, piękny samochód o klasycznej linii. Długo pozostanie ponadczasowy. Wygląda pięknie na parkingu przy Tusconach, RAV4 i innych brzydkich po prostu wynalazkach.

Nadwozie

autor opinii
Tomek