Opinia Suzuki Swift Mk II 1.0 80KM (benzyna) hatchback 1991r., ocena użytkownika (wg1)

Suzuki Swift Mk II 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 80KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 267 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 3531

Spalanie

Na prawdę samochodzik nie dużo palił. Na 30L benzynki spokojnie 500km można przejechać.
benzyna
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik. Ponieważ lubią wysokie obroty musi być sprawny. Musi pracować równo - jak na 3 cyl. jednostkę - żadnych wycieków oraz zgrzytów ze skrzyni. Przednie nadkola lubią gnić.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować poziom oleju. Jeżeli "pije" olej to niestety pierścienie do wymiany- ok 170 zł za komplet. A tak lać benzynę i jeździć.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Początkującym kierowcom. Jako autko miejskie.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Mały promień skrętu, dość precyzyjny układ kierowania. Niestety brak wspomagania. Jednak samochód ma małą masę i przeciętny kierowca nie powinien mieć problemu z kręceniem kierownicą. Nawet podczas parkowania.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Ja posiadałem samochód wyprodukowany w Japonii. Nie znacznie różni się od tych wykonanych na Węgrzech. Na pewno jakością wykonania. Dodatkowo silnik otrzymał 15 KM więcej. Nominalnie posiadał ok 65KM. Ta moc do jazdy po mieście w zupełności wystarczyła. Był żwawy, zwinny a przy tym nie dużo palił. Silnik działał bez zarzutu. Przez 2 lata (ok 180 000 km zrobionych)nie było z nim większych problemów. Zmorą była zawilgocona kopułka rozdzielacza.przez co gubił iskrę.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Generalnie samochód wygodny dla przeciętnych ludzi.Wysocy ludzie mają problem z zajęciem miejsca na fotelach. W końcu to małe miejskie autko. Jeżeli jednak za dużo ciężaru będzie na tylnej kanapie, w bagażniku przód autka się uniesie i stracimy 80% przyczepności na przedniej osi. Co uniemożliwia bezpieczną jazdę.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

3/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

To małe autko miejskie w związku z czym z przestrzenią jest tu średnio. Z przodu można w miarę wygodnie usiąść natomiast z tyłu jest już gorzej. Krótka kanapa i mało miejsca na nogi. Autko jest wąskie co sprawia że łatwo wszędzie sięgnąć. Nawet otwarcie szyby u pasażera z przodu z fotela kierowcy nie stanowi wielkiego problemu. Nawet nie trzeba się specjalnie pochylać. Środek? hmm plastik, plastik i welur. Welur dobrej jakości nie przeciera się mocno. Oprócz foteli podsufitki i dywaników reszta wyposażenia w plastiku, ale nie skrzypi.

Przestrzeń z przodu

4/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nagrzewanie czy wentylacja ze względu na rozmiary naprawdę szybka.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność jest na prawdę dobra i do przodu i do tyłu. Słupki są niewielkich rozmiarów przez co nie zasłaniają widoku. Lusterka boczne są małe i brak regulacji od wewnątrz- przynajmniej tak było w mojej wersji. Można się do nich przyzwyczaić.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Z elektroniki to najbardziej zaawansowane w tym samochodzie to chyba radio. Elektroniki praktycznie nie ma. Elektryka natomiast jest bardzo prosta i łatwo sobie można z nią poradzić. Jedyny problem tak jak pisałem wcześniej miałem z kopułką rozdzielacza. Albo przecieka "o ring" albo uszczelnienie kopułki.

Elektryka

6/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Wahacz ze sworzniem 130 zł, pasek 45 zł, klocki ok 70 zł. Wiec auto jest dość tanie w eksploatacji.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Cienkie blachy i przy byle puknięciu spore wgniecenia. Ale łatwo ją wyprostować.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Byłem zaskoczony jak się zbierało to autko.

Napęd

autor opinii
Grzegorz