Opinia Suzuki Swift GLX 1.3 68KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (tg4)

Suzuki Swift GLX 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.3 68KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 12 lat

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 3666

Spalanie

Naprawdę ekonomiczny samochód, przy spokojnej, ale niekoniecznie wolnej jeździe.
benzyna
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tego modelu już nie produkują. Poza "normalnymi" oględzinami, nie zauważyłem, aby któreś elementy auta psuły się wyraźnie częściej. Może jedynie na układ wydechowy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularnie, zgodnie z instrukcją, wymieniać olej, płyny, paski. Warto też, na początku eksploatacji, zadbać o poprawne ustawienie zbieżności kół.

Ocena ogólna

Bardzo łatwy w prowadzeniu, stabilny i dobrze trzymający się drogi, nawet przy dużych prędkościach. Łatwy dostęp do mechanizmów silnika, filtrów, reflektorów.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Stosunkowo twarde zawieszenie, za to auto prowadzi się bardzo pewnie, nie ma żadnych przechyłów na zakrętach. Pomimo 160 tyś. km przebiegu - nie ma najmniejszych problemów z luzami, ani innych usterek w układzie kierowniczym. Przy jeździe na "całorocznych" oponach /Pirelli Euro 2500/, samochód pali ok.0,5 l więcej, niż na oryginalnie montowanych Michelinach /Energy/.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Dość długie przełożenia wyższych biegów, pozwalające na spokojną jazdę już od 60 km/h, na najwyższym biegu. Od ponad 3 tyś. obrotów silnika - samochod jest bardzo żwawy i zrywny. Przez 12 lat eksploatacji /160 tyś. km/ - nie było żadnych, najmniejszych usterek silnika i skrzyni biegów.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Twarde zawieszenie i dosyć słabe wyciszenie kabiny. Z przodu jest dużo miejsca i jedzie się wygodnie, nawet przez długie dystanse. Samochód jest b. lekki /860 kg/ i po zabraniu kompletu pasażerów wyraźnie czuje się różnicę w prowadzeniu i hamowaniu, aczkolwiek, nigdy nie dzieje się nic niespodziewanego, typu "dobijanie", czy ściąganie na którąś stronę drogi.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Na przednich siedzeniach - dużo miejsca, trochę mniej miejsca na szerokość /gdy jedzie obok siebie, dwóch dobrze zbudowanych ludzi/. Wysocy, z przodu mieszczą się bez problemu, z tyłu trochę gorzej. Duży bagażnik - ok. 400 l. Materiały wykończeniowe w kabinie podatne na zarysowania, dość twarde.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie wspaniałe, wydajne, ale wentylacja słaba. Przy komplecie pasażerów i zamkniętych oknach, szczególnie podczas deszczu - szyby bardzo szybko zaparowywują i konieczne jest włączenie nadmuchu na przednią i ogrzewania tylnej szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność wspaniała, ograniczona jedynie dość niską pozycją kierowcy.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przez cały czas użytkowania pojazdu,/12 lat, 160 tyś. km./ nie było żadnych usterek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jedynym problemem było "przepalanie" się kolejnych dwóch tłumików, przy czym ostatni tłumik, wymieniony był już dwa razy. Katalizator nadal jest w doskonałym stanie, koroduje jedynie blaszany uchwyt, mocujący go do nadwozia.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Szybko zaparowywujące szyby przy komplecie pasażerów, w mokre lub zimne dni - wymagają przyzwyczajenia się i wcześniejszego reagowania na możliwość takiej sytuacji. Można "opanować" to bez trudu. Należy też uważać na łatwość zarysowania twardych plastików wewnątrz kabiny.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Autko jest niezawodne, zrywne, szybkie i ekonomiczne. Doskonałe trzymanie się drogi i duży bagażnik.

Niezawodność

autor opinii