Opinia Toyota Prius 1.5 78KM (benzyna) liftback 2008r., ocena użytkownika (yaj)

Toyota Prius 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.5 78KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 99 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 5382

Spalanie

Spalanie na mieście bardzo rózne w dużym mieście (Warszawa Poznań, Wrocław)wychodziła czasami poniżej 3 litrów, w mniejszych miastach i na krótkich trasach takich do 3-4 km spalanie wzrasta do mniej więcej 7 l/100km(zanim nagrzeje się silnik kończy się jazda i praktycznie cały czas chodzi silnik spalinowy wspomagany tylko elektrycznym> Na trasie niezmiennie 4,3l. Średnio przez ostatnie 10 000km wg komputera pokładowego 5,5l ( dużo jeżdżę po małych miastach i w trasach)
benzyna
gaz
Miasto
3.60
-.--
Trasa
4.30
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na pewno jak zawsze na bezwypadkowość -"kowal" tego dobrze nie naprawi, ze względu na technologie tylko serwis i to dobry serwis

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na pieszych- jak jest na elektryce praktycznie w mieście go nie słychać, nie robi bruuuum bruuuum

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód godny polecenia dla miłośników ekologii i ludzi chcących zwrócić uwagę innych na siebie chcących wyróżnić się z tłumu- no i tych których na to stać ( nie jest tani w zakupie chyba, że już kilkuletni)

Ocena ogólna

na pewno samochód praktycznie bezawaryjny, wygodny, trochę wycudowany i przez to mniej praktyczny (nisko opadająca szyba tylna, wszystko nastawione na ekologie oszczędność). Ze względu na technologię wszystkie naprawy tylko w serwisie tak więc podejrzewam ,że ceny będą wysokie.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie b. dobre precyzyjne i pewne. Hamulce bez zastrzeżeń, parkowanie b. łatwe ale tylko dzięki kamerze cofania, samodzielne (automatyczne) parkowanie nawet nie złe ale to raczej zabawka długo zajmuje ustawienie na ekranie miejsca gdzie chcemy zaparkować ponadto czasami automat głupieje i mimo wolnego miejsca nie chce tam zaparkować.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik chyba trochę za słaby do moich oczekiwań ale jak na swoją pojemność i w połączeniu z elektrycznym nieźle daje sobie radę. Sprinterem nie jest wyprzedzanie mogło by być lepsze- ale nie zapominajmy, że to auto ma być przede wszystkim oszczędne

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak dla mnie trochę za twardy coś jak VW, osobiście wolę bardziej miękkie zawieszenie, ale dzięki temu dobrze czuje się drogę i ma się pewność prowadzenia. Fotele raczej dla niskich i średnich ludzi ci wyżsi mogą odczuwać przykrótkie siedziska. Wyciszenie rewelacyjne prawie jak w S-ce merca

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

W środku auto dużo większe niż na zewnątrz, miejsca tak z przodu jak i z tyłu b. dużo. Ergonomia na maxa wszystko pod ręką na kierownicy łącznie z nawigacją telefonem, klimatyzacją radiem itp. Ekran dotykowy b. czytelny i łatwy w obsłudze, czasem jak słońce świeci może być prawie niewidoczny. Wady w obsłudze to przede wszystkim wskaźniki (prędkość itp) po zapaleniu świateł mijania lekko przyciemniają się automatycznie i w słoneczny dzień i w okularach ( polaryzacyjnych) są słabo widoczne. Bagażnik bez szału nie za duży płaski równy ze schowkami, jednak szyba tylnych drzwi nisko opadająca dość znacznie ogranicza możliwość wykorzystania bagażnika. Z aranżacji to praktycznie tylko składane tylne fotele na plus że można to zrobić b. szybko i łatwo. Materiały bardzo wysokiej jakości szczególnie tapicerka foteli i obicia, deska rozdzielcza również b. solidna (ale są różne wersje wykończenia i w niektórych plastiki na desce i drzwiach są paskudne- kolega takiego ma). Karoseria generalnie ok, rdzy ani śladu( w końcu młode auto) niestety blachy są bardzo cienki (ryzykowne jest nawet oparcie się o auto) lakier też jakiś miękki bardzo łatwo dochodzi do drobnych zarysowań( nigdy wcześniej nie miałem z tym problemu w poprzednich autach)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ustawienie temperatury tak na plus jaki i minus proste i efektywne, nie ma też problemu z wentylacją (zero jakichkolwiek zaparowań). Na minus mogę podać brak osobnych nawiewów na tylne kanapy- nie utrudnia to schłodzenia tyłu, ale w takim aucie uważam, że powinno być

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Do przodu widoczność b. dobra- utrudnieniem są szerokie przednie słupki ale można się do tego szybko przyzwyczaić, wmontowane w nich małe trójkąciki są praktycznie nieprzydatne coś tam widać po stronie pasażera a od strony kierowcy zero. Widoczność do tyłu praktycznie tylko w lusterkach wewnętrznych. Przy jeździe belka na tylnej szybie jest idealnie na wysokości wzroku i skutecznie zasłania wszystko, Wąska szba pod belką przydaje się przy cofaniu, choć przy kamerze cofania traci to swoje znaczenie. W lusterkach zewnętrznych widoczność ok, w wewnętrznym ze względu na opisaną belkę marna

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Bez wad i usterek

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak na razie wymieniłem jedną żarówkę w reflektorze, nic więcej- koszty więc też były małe

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

oczekiwałem lepszej jakości plastików w samochodzie za przeszło 100 000PLN

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wszystko działa jak w pierwszym dniu

Niezawodność

autor opinii