Opinia Toyota Prius II 1.5 78KM (technologia hybrydowa) liftback 2004r., ocena użytkownika (qpd)

Toyota Prius II 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.5 78KM (technologia hybrydowa)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4248

Spalanie

Wartości spalania podane przez producenta trudno osiągnąć, trzeba mieć naprawdę "lekką" stopę przy gazowaniu. Minimalne spalanie 5,08 (latem) maksymalne 8,21 (zimą). Średnia z 31 tankowań: 5,83
benzyna
gaz
Miasto
4.70
-.--
Trasa
4.20
-.--
Cykl mieszany
4.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na bezwypadkowość jak przy każdym innym aucie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na starsze osoby i dzieci na ulicy. Auto podczas jazdy na silniku elektrycznym jest bezdźwięczne, można kogoś potrącić.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym ludziom, kobietom (tylko dwa pedały: gaz i hamulec), może osobom, których kręcą takie wynalazki

Ocena ogólna

Prius to raczej nowinka techniczna czy zabawka dla dużych chłopców albo kobiet. Niemniej jest to samochód dorównujący funkcjonalnością innym, bardzo cichy i ekologiczny.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Hamowanie normalne - odzyskowe silnikiem elektrycznym, hamowanie gwałtowne - mechaniczne. Pozioma belka na dzieląca szybę tylną trochę utrudnia pakowanie tyłem (w wersjach bez kamery cofania)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Od 0 do 100 km przyspiesza w 11 sek. (dane producenta) Skrzynia bezstopniowa powoduje stały monotonny ryk silnika - przy gwałtownym przyspieszaniu

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochód bardzo dobrze wyciszony, przy spokojnej jeździe wewnątrz kompletna cisza

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik mały ze względu na akumulatory, które się pod nim znajdują. Wnętrze wykonane z plastiku (celem redukcji kosztów) po paru latach trochę zaczyna wszystko klekotać, jedyna tapicerka to fotele i podsufitka. Przyciski funkcji na kierownicy i na dotykowym ekranie - bez problemów z obsługą

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

2/10

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód nie posiada podgrzewania siedzień ani ogrzewania elektrycznego. Zimą trochę czasu zajmie zanim się zagrzeje (ok 3 km). Latem również klimatyzacji kilka minut zajmie schłodzenie samej siebie a potem wnętrza. Można to uznać za standard. Plusem jest to, że jest to climatronic.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Belka pozioma na tylnej szybie lekko utrudnia widoczność w tylnym lusterku. Przednie słupki zbyt grube, przy skręcaniu trzeba się wychylić. Rozwiązaniem są niewielkie szybki trójkątne, które w pewnym stopniu niwelują tę wadę.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Nie stwierdziłem żadnych usterek. Producent daje 8 lat gwarancji na akumulatory i elekrtonikę układu hybrydowego.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Japońska technologia, więc awaryjność mała. Niestety serwis raczej tylko autoryzowany a to łączy się z kosztami, zwłaszcza po gwarancji

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niestety bezstopniowy automat to lekka wada tego auta

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Paweł