Opinia Toyota Hilux SR5 2.5 D4D 120KM (olej napędowy) pick-up 2008r., ocena użytkownika (sp1)

Toyota Hilux SR5 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: pick-up

silnik: 2.5 D4D 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 90 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-14

liczba wyświetleń: 6731

Spalanie

spalanie jak na wielkość auta nie jest powalające, miasto 11 a trasa nawet do 7,5 zchodzi - jeśli się jeździ spokojnie. jednak jak szalejemy to spalanie wyjdzie nam wyższe, ale też nie odbiegnie gdzieś w kosmos. ja liczę swojajazde na średnio do 10l na 100km, bywa mniej ale i niekiedy bywa do 11. jeszcze nie mialem spalania na poziomie np 15 litrów, nawet gdy się pędzi dużo powyżej ograniczeń na drogach.
diesel
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
9.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

wybicie zawieszenia, zbieżność, poprawność działąnia napędów, czy jest zadbane wnętrze, czy nie ma wiele odprysków na lakierze :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

ciśnienie w oponach :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rolnikowi zamiast passata czy vectry, tym autem dojedzie wszędzie, a i w niedziele pod kościołem sąsiad pozazdrości. osobą które lubią auta praktyczne, duże, toporne i tym którzy nie mają co zrobić z gotówką :)

Ocena ogólna

całokształt auta oceniam na dobry. jednak za taką cenę oczekuję się lepszego wyposażenia. nie ma tu luksusów, auto jest troszkę toporne, typowy wół roboczy jednak z większymi ambicjami. w terenie spisuje się ok, w codziennym użytkowaniu na miasto jest troche za duży, ale jeśli mieszka się na obrzeżach miasta to jest fajnym autem, cena utrzymania nie jest niska, troszke się płaci za markę i za renomę jaką sobie model hilux wyribił. ogólnie auto polecam, jest duże, wygodne, bezawaryjne i w miarę komfortowe jak na pick-up`a

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

auto prowadzi się bardzo dobrze, jak na swoje gabaryty hamulce są dobre, również parkowanie (z pomocą czujników cofania) nie jest bardzo trudną rzeczą. auto troszkę się wychyla na boki, nie lubi kolein, bardzo dobrze spisuje się na bezdrożach, układ kierowniczy precyzyjny - choć są częste problemy z geometrą kół.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik 2.5 nie jest super mocny jak dla takiego auta, ale mi w zupełności wystarcza. zarówno jego elastyczność jak i moc i moment obrotowy są wystarczające do codziennego użytkowania, nawet gdy jest potrzeba ciągania przyczepy, silnik choć jest głośny to nie ma z nim problemów, jest to sprawdzona jednostka. po czip tuningu z 120KM można osiągnąć bezproblemowo 150KM i więcej.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

jest to pick-up więc konstrukcja ramowa daje o sobie znać. nie jest to limuzyna, siedzi się jak na przysłowiowej kozie, jednak ma to swoje zalety -widoczność jest doskonała. przydały by się lepsze trzymania boczne, na skórzanych siedzeniach troszkę się "jeździ". na tyle jest dużo miejsca, kanapa jest pełno wymiarowa, jedynie brak jakichkolwiek trzymań bocznych powoduje "obijanie" się pasażera gdy jedzie sam i nie ma się o co zaprzeć. podczas jazdy z kompletem pasażerów i z dodatkowym obciążeniem można docenić wielkość auta i jego możliwości, wycieczka po polsce w 5 osób plus nie mały bagaż nie stworzy nam nieprzyjemnych odczuć :)

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

przestrzeni jest sporo ale wydaję się że powinno być więcej, rosłe osoby mogą chcieć dużo więcej (z przodu) na tylniej kanapie jest bardzo dużo miejsca i na nogi i na głowę. ergonomia nie powala ale wszystko co potrzeba jest w zasięgu ręki (no może z pominięciem gałki od radia która jest z prawej strony - japońskie auto) nie ma fajerwerek, jest to auto rolnika :) dlatego bagażnik jest bardzo duży, cała paka, choć dostęp jest tylko od zewnątrz i jeśli nie posiadamy zamkniętej paki to nie można tam nic zostawić bo w naszych realiach zaraz to zginie. możliwość aranżacji - nie wiele, można postawić tylnią kanapę i mamy dodatkowy bagażnik za przednimi siedzeniami. co do karoserii to u mnie pojawiła się rdza na odpryskach po kamyczkach z drogi. paka jako oddzielna "buda" odchyla się od kabiny i źle spasowana nadbudówka obija się o kabinę. korozja na tylniej klapie pojawiła się po roku i na tyle też jest na nią gwarancji. sprzypią tylnie resory za to mostu nie słychać.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

nie ma co narzekać, grzeje szybko i schładza również w podobnym tempie, w wersji z 2008 roku w naszych salonach był brak klimatronika - manualna klimatyzacja - można by się spodzieważ za te pieniądze czegoś więcej - ale spełnia swoje zadanie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

jest to pick-up, do przodu widzimy bardzo dobrze, do tyłu mamy w dyspozycji duże lusterka boczne, na środkowe nie mamy co liczyć jeśli mamy przyciemniane szyby na pace, a nawet jeśli nie mamy nadbudówki to i tak widzimy tylko tył na wysokości klapy przestrzeni załadunkowej. Mi osobiście nie sprawia problemu temat widoczności, może niekiedy wielkość przednich słupków ale teraz wszędzie są one duże.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

odpukać nie problemów z elektryką. jedynie nieoryginalny czujnik cofania się rozprogramował ale miał do tego powody :)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

odpukać nic się jeszcze nie zepsuło. koszty eksploatacyjne nie są małe, koszty przeglądów w ASO to wydatek od 1000 do 2000zł. producent zaleca wymianę oleju co 30tys km, przeglądy są co 15 tys i ASO tak też chce wymieniać olej. ja wymieniam co 30 tys i nic się z autem nie dzieje. po 60 tys km wymieniłem pasek główny - zużył się szybciej z powodu błota, klocki hamulcowe wymienia się co 30 tys, tylko na tyle starczają.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

troszke cena co do jakości i wyposażenia - no ale za renomę się płąci . . .

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

całe auto nastawia pozytywnie, podczas dłuższych tras człowiek nie męczy się w nim, w terenie daje sobie radę, nawet i parę młodą pod ołtarz dostarczył - ogólnie jest fajnym autkiem

Inne

autor opinii