Opinia Toyota Corolla Verso 1.8 KM (benzyna) mini-van 2005r., ocena użytkownika (25dh)

Toyota Corolla Verso 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.8 KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 128 300 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-10-19

liczba wyświetleń: 5988

Spalanie

Ile wlejesz tyle wypali. Nie ma tutaj tajemnicy, że decydującym czynnikiem jest styl jazdy.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan półosi! I ewentualne ubytki oleju w modelach przed 09.2005- brały olej(oczywiście nie każde).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tata, mama i dzieciaki.

Ocena ogólna

Auto godne polecenia każdemu, kto szuka czegoś przestronnego, pewnego i dającego "pewność" użytkowania. Wiadomo, że są to samochody paroletnie i nie należny oczekiwać cudów i 100% niezawodności. Ale wśród konkurencji Toyota naprawdę wypada znakomicie i czystym sumieniem mogę ją polecić.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zawieszenie pracuje rewelacyjnie, nie odczuwam znaczącej różnicy jadąc autem samemu, czy to z sześcioma pasażerami. W obu przypadkach układ kierowniczy jak i zestrojenie zawieszenia pozwala na swobodną i bezpieczną jazdę. Poprzedni właściciel mojego auta kazał zwrócić uwagę na promień skrętu, który to negatywnie wpływa na "mieszczenie" się auta przy parkowaniu prostopadłym. Fakt, autem nie da się wjechać w lukę parkingową jak Tico, ale nie jest to też Tatra. Trzeba po prostu nieco rozwagi i wyczucia samochodu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik jest nieco "niecierpliwy" kiedy jest zimny, trzeba się przyzwyczaić do jego zestrojenia ze skrzynią biegów jak i współpracą ze sprzęgłem. Przy dynamicznej jeździe lubi nieco wyższe obroty, co niestety wpływa znacząco na spalanie. Ogólnie silnik cichy i dynamiczny, nawet jak samochód załadowany jest 7 osobami, to osiągniecie prędkości 170km/h nie jest dla niego trudne.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Fotele są wystarczająco wygodne. Ich duże możliwości ustawień i konfiguracja daje duże pole do popisu. Jeżdżąc z małym dzieckiem, obojętnie na którym fotelu siedzi, nie mam problemu z ich ustawieniem, tak żeby "młody" siedział wygodnie i nie kopał fotela przed sobą. Podłokietniki przednich foteli są ciekawym rozwiązaniem i nie przeszkadzają z obsługa kokpitu, czy wrzucaniem biegów, a tylko dają większą wygodę przy dłuższej jeździe. Wyciszenie wnętrza auta moim zdaniem jest "standardowe", nie ziębi nie parzy.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Opinie o tym, że ostatni rząd foteli jest dla mikrusów należy wrzucić miedzy bajki. Dwie dorosłe osoby, średniej budowy ciała i wzrostu jadą tam nad wyraz komfortowo i wygodnie. Miejsca na szerokość jest aż nadto, jedynie podłoga, która jest nieco wyżej może źle wpłynąć nieznacznie na komfort, ale to przy baaardzo długiej podróży. Przy 7 osobach trzeba iść nieco na kompromisy i tak poprzesuwać fotele, żeby każdy miał miejsce na nogi, za to jadąc w 5 osób i mniej można się rozsiąść w każdym fotelu bez najmniejszych problemów. Schowki są rozmieszczone bardzo dobrze i w dobrych miejscach. Ergonomicznie i licznie projektanci rozmieścili miejsca na butelki/ napoje. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko schowków w podłodze pod dywanikami. W wersji 7 osobowej w bagażniku jest troszkę mało miejsca na drobiazgi takie jak gaśnica, trójkąt i inne tego typu rzeczy. Auto mam z 2005/2006 roku i nadwozie bez oznak korozji, ale podwozie na wiosnę idzie do konserwacji, bo pokryte jest "rudą".

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Duży minus za brak nawiewów na drugi i trzeci rząd siedzeń. Ogólnie wentylacja wydajna i szybka.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko działa. Tyle.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ukręcona półoś napędowa lewa! Poważna usterka i podobno zdarzająca się w tym modelu! Użytkowniku Toyoty Corolli Verso zajrzyj pod swój samochód i zobacz, czy twoja lewa półoś w miejscu łączenia z gumowym tłumikiem dragń jest w dobrej kondycji. Moja się ukręciła jak marchewka. Oglądając ją po wymontowaniu wyglądała fatalnie. W miejscu w/w połączenia powinna mieć 25mm średnicy, a moja miała ok 17 mm wartości podane obrazowo, "na oko"). Wymieniłem na oryginał (575 zł bez robocizny), który takowego tłumika drgań już nie posiada- to przy nim zbierała się wilgoć, rdza, ogólne osłabienie materiału.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Oprócz "wpadki" z półosią nie wydałem złotówki na naprawy.

Niezawodność

autor opinii