Opinia Toyota Corolla Verso 1.6 110KM (benzyna) mini-van 2003r., ocena użytkownika (24yy)

Toyota Corolla Verso 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-03-08

liczba wyświetleń: 4631

Spalanie

Robiłem testy na 100 kilometrowym odcinku autostrady w 4 osoby. Przy jeździe ze stałą prędkością 130 km/h auto spaliło mi 7,6 l/100 km. Ten sam odcinek autostrady na drugi dzień pokonałem (też w 4 osoby) ze stałą prędkością 105 km/h i auto spaliło już tylko 5,8 l/100 km. W codziennej jeździe głównie na dojazdy do pracy (odcinek 10 km ) auto pali średnio 7-7,2 l/100 km w zimie, latem około 6,6 l/100 km. Gazu nie zamierzam zakładać. Na poprzednim samochodzie na LPG zrobiłem 120 tys. km i choć dużo zaoszczędziłem, to było trochę problemów (narastających z czasem)i auto z tego powodu musiałem sprzedać bo nie wiedziałem czy dojadę nim do celu. Verso na benzynie w eksploatacji może wychodzi drożej, ale mam święty spokój który dla mnie jest cenniejszy niż zaoszczędzone pieniądze.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.60
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać ogólnie o swój samochód, bo jak dbasz tak masz.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto użytkuje autko rodzinnie (dla kobiet i mężczyzn).

Ocena ogólna

Jedyną odczuwalną dla mnie wadą auta jest niezbyt precyzyjnie pracująca skrzynia biegów. Lewarek chodzi zbyt twardo i lubi się przycinać. Cała reszta to wyłącznie same zalety tego świetnego autka.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Uwielbiam prowadzić to autko w trasie. Układ kierowniczy i wspomaganie działa świetnie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik mimo małej pojemności zadziwiająco jest dynamiczny i auto ładnie rwie do przodu na każdym biegu. Dynamiki dodają zmienne fazy rozrządu. Silnik wcale nie jest za słaby do tego auta - to w końcu nie jest auto sportowe. Na prawdę z przyjemnością wsiadam za kierownicę tego auta, szczególnie jak czeka mnie dalszy wyjazd. Niestety skrzynia biegów nie działa zbyt precyzyjnie. Drążek zmiany biegów pracuje twardo i lubi się przyciąć. Dlatego niezbyt dobrze jeździ się w korkach po mieście.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest ładnie zestrojone, ani za miękkie ani za twarde. No i jest super trwałe. Sprzedałem francuza i wreszcie mam całkowity spokój z ciągłymi wymianami drążków, sworzni, gałek itp. Teraz kompletnie nic nie trzeba wymieniać. Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Fotele przednie są bardzo wygodne, funkcjonalne są oddzielnie podłokietniki. Z tyłu nie siedziałem ale dzieci (już wiekowo dorosłe) są zadowolone, mają dużo miejsca i wygodę. Wyciszenie auta mogłoby być nieco lepsze.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Auto w środku jest znacznie większe niż się wydaje z zewnątrz. Na prawdę sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik mógłby być większy, ale ja jestem przyzwyczajony do dużych - w drugim samochodzie mam ponad 500 litrów i ten w Verso na dalsze wyjazdy jest dla mnie za mały. Wskaźniki są na swoim miejscu a jakość materiałów wykończeniowych jest wysoka. Jedynie obsługa climatronika jest nieco zagmatwana - za dużo przycisków i różnych kombinacji. W 12 letnim samochodzie nigdzie nie ma nawet śladu rdzy, podwozie sprawdzane na podnośniku nie ma nawet na żadnym elemencie nalotu rudej. Może dlatego, że moje auto przez 11 lat jeździło we Włoszech. W aucie jest masa różnych schowków, można zapomnieć gdzie się coś upchnęło. Gdyby nie instrukcja obsługi, niektórych bym nigdy nie znalazł (np. tych pod podłogą przed tylnymi fotelami - genialne).

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie działa dobrze. W zimie czasami zaparowują szyby, ale wentylator szybko się z tym rozprawia. Nie można mieć większych zastrzeżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu jest bardzo dobra. Nie wiem dlaczego niektórym przeszkadzają przednie słupki. Widoczność do tyłu jest gorsza. Ja cofam patrząc przez tylną szybę i nie czuję się komfortowo na parkingach. Za to oba boczne lusterka są genialne. Bardzo duże, dziecinnie łatwo i szybko ustawne (elektrycznie), pozwalają szeroko obserwować w trasie co się dzieje za samochodem po bokach.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zero problemów z elektroniką.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Moja Corolla verso jest absolutnie całkowicie bezawaryjna. Uwielbiam takie samochody w których zmienia się tylko olej, płyny eksploatacyjne i filtry. Jedyną odnotowaną małą usterką jest pojawiające się skrzypienie pedału sprzęgła (które jest hydrauliczne, więc nie ma linki sprzęgła). Mój mechanik za 10 zł odkręca 2 magiczne śrubki pod pokrywą silnika, zdejmuje jakiś mały dekielek, daje do środka smar i to pomaga na kilka tysięcy km). Operacja trwa 10 minut. Podobno założenie jakiejś tulejki zlikwiduje problem raz na zawsze, ale opłaca się to zrobić dopiero "przy okazji" wymiany sprzęgła. Kiedyś pewnie mnie to czeka więc mam to na uwadze. Na razie ze sprzęgłem nic się nie dzieje gdyż licznikowo moja Toyotka ma dopiero 130 tys. km, ale nigdy nie ma się pewności czy faktycznie nie ma więcej.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Twardo i niezbyt precyzyjnie pracująca skrzynia biegów.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Największą dla mnie niespodzianą jest komfortowe i obszerne wnętrze kryjące się patrząc z zewnątrz na pozór niezbyt dużym samochodzie. Japończycy rozplanowali je wzorowo. Nie można nie wspomnieć o wysokim komforcie jazdy.

Wnętrze

autor opinii
Robert