Opinia Toyota Avensis sol plus 1.8 130KM (benzyna) liftback 2003r., ocena użytkownika (68m)

Toyota Avensis sol plus 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.8 130KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 88 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-13

liczba wyświetleń: 10091

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
6.10
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Standardowo - na wszystko. Podobno nowe egzemplarze miewają nieszczelne przednie reflektory, zaparowują dużymi kroplami; wymiana bezpłatna - w ramach gwarancji (mnie to nie dotknęło).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Olej i inne płyny, ciśnienie w oponach. Wycieraczki z przodu wytrzymują 1,5 roku, a przy mroźnej zimie rok. Wycieraczka tylna trzyma się 2 lata. Co roku konieczna dezynfekcja układu wentylacji i klimy, bo inaczej wydaje nieprzyjemny zapach (robię to samodzielnie odpowiednią pianką). Obowiązkowe pełne przeglądy co 15 tys. km w autoryzowanej stacji Toyoty (to jest podstawa bezawaryjności). Inne zakłady zawsze coś przeoczą albo spaprzą. Dobrze jest lać benzynę uszlachetnioną (znacznie mniejsze zużycie paliwa i oleju, sprawdziłem). Nie jeździć na półsprzęgle (jak moja kochana żona, która spaliła to urządzenie), delikatnie obchodzić się ze stacyjką (łatwo uszkodzić kostkę szarpaniem kluczyka) - ale to chyba we wszystkich autach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kogo na nie stać. Warte swojej ceny. Praktycznie bezawaryjne i dzięki oszczędnemu silnikowi w eksploatacji tanie.

Ocena ogólna

Samochód w swojej klasie komfortowy, niemal luksusowy, a przy tym elegancki bez krzykliwych ekstrawagancji. Pojemny, wygodny, kiedy trzeba bardzo szybki. Po 600 km jazdy kierowca i pasażerowie wychodzą zupełnie niezmęczeni. Sprawia pewne kłopoty przy parkowaniu (trudno wyczuwalne gabaryty tyłu i przodu oraz prawego tylnego boku). Ma mały promień skrętu - znakomite rozwiązanie, ale mało wprawnym może utrudniać cofanie. Oszczędny (przy rozsądnej jeździe i po nauce chwilowego spalania wg komputera). Nauki wymaga wymiana przednich żarówek (pierwsza - 2 godziny, ale już druga tylko 15 min). W lecie potrafi brać olej - ok. 0,5 l na 10 tys. km.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zawieszenie dość twarde, ale nie obniża komfortu jazdy. Wyboje ani koleiny nie znoszą z toru jazdy. W koleinach czasem próbuje \\"wyciągnąć\\" na jeden z grzbietów koleiny, ale poddaje się korekcie kierownicą. Dobrze się trzyma na zakrętach, nie ma przechyłów \\"wyrzucających\\". W razie zbyt ostrego wejścia w zakręt koryguje tor jazdy tak, że poślizg boczny jest znacznie mniejszy, niż można sie spodziewać. Układ kierowniczy b. precyzyjny, wspomaganie zmienia się wraz z prędkością. Wspomaganie hamulców znakomite, a w wypadku ostrego hamowania automatycznie zwiększa jego siłę, współpracując z ABS.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność (prawdopodobnie przez przełożenia skrzyni) jest ustawiona na dwie fazy: 1. faza - oszczędna, stosunkowo słabe przyspieszenie do 50-60 km/h, potem nagle przyspieszenie (od 3500 obr./min) wzrasta. Z drugiej strony stała jazda na 4. biegu przy 50/h i 5. biegu przy 60/h nie powoduje żadnych stuków ani szarpań silnika (duża oszczędność paliwa). Powyżej 70/h przyspieszenie zależne tylko do nacisku na pedał gazu. Powyżej 90/h nieźle przyspiesza nawet na 5. biegu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Potrafi neutralizować silne uderzenia, co znacznie podwyższa komfort jazdy (patrz moja opinia o zawieszeniu). Resorowanie pod obciążeniem prawie się nie zmienia. Jazda z kompletem pasażerów jedynie nieco zmniejsza wydolność silnika (dla mnie bez znaczenia, mimo że lubię szybką jazdę). Fotele z przodu i z tyłu b. wygodne. Dobrze trzymają boczki. Wygodny występ siedziska w przód utrzymuje nogi w niemęczącej pozycji. Wyciszenie znakomite. Jest moment, kiedy silnik trochę słychać - między 120 a 130/h, ale w porównaniu z innymi autami tej klasy jest naprawdę cicho.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu, a zwłaszcza z tyłu przestrzeni b. dużo. Wszystkie urządzenia, klawisze itp. (wraz z przyciskami na kierownicy) umieszczone z sensem, łatwo się ich nauczyć. Bagażnik 520 l, bardzo duży, a przy tym płasko rozkładane tyle siedzenia (można mnóstwo napakować pod sam sufit). Wiezienie sporej lodówki odbyło się bez problemu. Przeszkadza mi konieczność sięgania do klaksonu - trzeba oderwać rękę od kierownicy. Regulacja kierownicy idealna. Materiały i wykończenie wysokiej jakości, choć design klasyczny (ale taki lubię). Małe możliwości aranżacji, ale i prawie całość jest dobrze urządzona. W lecie b. przydatna wyciągana siatka zakrywająca szybę. Nie miałem żadnych kłopotów z karoserią, lakierem itp.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimne i wilgotne jesienne dni wnętrze jest często zaparowane, ale odpowiednie ustawienie klimy (automat) na przednią szybę załatwia sprawę widoczności z przodu. Trochę gorzej po bokach i z tyłu, kiedy jest więcej niż jedna osoba. Trzeba ręcznie wycierać, zanim wnętrze się dobrze ogrzeje. Natomiast ogrzewanie perfekcyjne, dwustrefowe, trzyma parametry. W czasie mrozu szybko robi się ciepło.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra. Do tyłu gorzej, trudno nauczyć się gabarytów auta. Lusterka dobrze pokazują, ale boczne zmniejszają, więc uwaga na odległości. Łamane szkło lusterek bocznych znacznie zmniejsza martwe pole. Bardzo dobre urządzenie w lusterku wstecznym, w nocy zmienia światła jadących z tyłu na oliwkowe - wszystko widać, a nie oślepia. Najgorzej z widocznością przez okno prawych tylnych drzwi. Zasłania zagłówek pasażera obok kierowcy, trzeba się wychylać. Można to częściowo ominąć, ucząc się skoordynowanego patrzenia w prawe boczne lusterko i w prawy tylny bok, ale przy skręcie w lewo słabo widać nadjeżdżających poprzeczną drogą z prawej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt łatwe zaparowywanie szyb w słotne dni.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie spodziewałem się, że tym autem jeździ się tak dostojnie.

Komfort jazdy

autor opinii