Opinia Toyota Avensis Sol Plus 2.2 D4D 150KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (gsz)

Toyota Avensis Sol Plus 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 D4D 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 107 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-08

liczba wyświetleń: 6581

Spalanie

Samochód jeździ gównie w mieście w dużych korkach. Spalanie w mieście uznać należy zatem za zadowalające. Jedna uwaga - spalanie wyraźnie niższe na paliwach wyższej jakości. Wg. mojej własnej analizy na V-Power Diesel nawet 0,6-0,8 mniej na 100 km
diesel
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie wiem - na razie wszystko bezawaryjne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularne przeglądy w dobrych serwisach + dobre paliwo i zyskujemy pewność że nic nas nie zaskoczy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie nie szukającej zdecydowanie sportowych wrażeń a pewnego, nieawaryjnego, nie rzucającego sie w oczy pojazdu, który w żadnych warunkach nie sprawi zawodu.

Ocena ogólna

Poza denerwującymi detalami jak trzaski i skrzypienia w środku, słabej tapicerki i niezbyt atrakcyjnej bryły, nie ma do czego sie przyczepić. Pojazd przestronny, relatywnie komfortowy i niezwodny. W tej wersji silnikowej dobrze sprawuje się i przy odejściu spod świeteł i przy wyprzedzaniu, i na autostradzie. W wysposażeniu wersji sol plus brakuje tylko (duży mankament) tempomatu. Zestaw audio bardzo przyzwoity (8 gośników).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Przyznać trzeba że samochód jest dość "drewniany" w prowadzeniu. Nieprecyzyjny, ciężko wyczuwalny układ kierowniczy, opóźnienia w reakcji i mocne gibotanie się nadwozia przywodzą na myśl prowadzenie amerykańskich aut. Trzymanie kierunku na wprost też mocno średnie. Nie jest to samochód na pewno do sportowej jazdy. Oryginalne hamulce beznadziejne, choć trwałe (pierwsza wymiana tarcz po 100 tys. km). A efekty pogarszają jeszcze oryginalne, tragiczne micheliny. Po wymiania tarcz/klocków na zimmermann/saxid a opon na pirelli P7 odczuwalna poprawa.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Moc silnika oceniłbym jako akuratną w stosunku do gabarytów i wielkości auta. Moment jest ciut może przymaly (310 Nm) więc z elastycznością nie ma rewelacji (szczególnie słabo na 6. biegu). Przyspieszenie przyzwoite, silnik "ciągnie" odczuwalnie grubo powyżej 200 km/h. Skrzynia nieprecyzyjna, czasem nie łapie 2. Odczuwalna leniwość silnika poniżej 2-2,2 tys. obrotów oraz turbodziura.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy bardzo przyzwoity. Wnętrze może i nie największe w klasie ale wystarczająco przestronne i wygodne. Jazda długimi trasami nie męczy. Wyciszenie bardzo dobre. Źródłem największego hałasu są oryginalne bardzo kiepskie opony. Resorowanie dobre i trwałe (przy jeździe wyłącznie polskimi drogami na przeglądzie 90 tys. wykazywały ponad 80% pierwotnej trwałości).

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Mam 1,83m i wygodnie mieszczę się tak z przodu jak i z tyłu. Miejsca jest więcej niż wystarczająco dużo. Bagażnik 510l przepastny. Jedyny minus to nieosłpnięte zawiasy wchodzące do środka. Jakość materiałów wykończeniowych niestety najwyżej średnia. Podobnie spasowanie. Dużo pisków i grzechotów. Tapicerka (czarna materiałowach) po 3 latach mocno wypłowiała, w niektórych miejscach (podłokietnik, drzwi) w stopniu bardzo dużym. Skórzane obszycie kierownicy batrdzo plastikowe w dotyku. Ergonomia bez zarzutu. Jakkolwiek ilośc schowków dość mała i możliwości aranżacyjne ograniczone (nie ma nawet gdzie cb radia dyskretnie i nieprzeszkadzająco zamontować!). Przy 107 tys. km i 3 latach żadnych śladów korozji.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z automatyczną 2-strefową klimatyzacją wszystko bez zarzutu. Zimą przy -10 st. ciepło robi się po przejechaniu 2-3 km. Latem chłodzenie zadowalające (pod warunkiem oczywiście regularnych przeglądów i wymian filtra).

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Bryła pojazdu jest delikatnie powiedziawszy niezbyt "designerska" przez co przynajmniej przejżysta i dobrze wyczuwalna przy prowadzeniu/manewrowaniu. Widoczność w każdym kierunku bardzo dobra.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory absolutnie żadnych awarii elektroniki czy poważnych elektryki. Denerwującym drobiazgiem sa tylko często przepalajace się żarówki świeteł tylnych. Na szczęście dostęp do ich wymiany jest wyjątkowo łatwy.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód naprawdę bezawaryjny i niezawodny. Serwisiwanie jednak dosyć drogie. Warto wybrać się do ASO w mniejszych miastach - ceny niższe nawet o 30%!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

trzaski, zgrzyty, grzechoty, piski, tapicerka, "plastikowa" skóra na kierownicy.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wyciszenie, audio i wygoda tylnej kanapy ;-)

Inne

autor opinii