Opinia Toyota Carina E 1.6 XLi 115KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (a16)

Toyota Carina E 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 XLi 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-06-13

liczba wyświetleń: 3856

Spalanie

jesli chodzi o spalanie to róznica jest niewielka jak sami widzicie, co prawda odało mi sie kiedyś jadąc pustym samochodem na trasie Gdańsk Szczecin uzyskac spalanie 6.6 ale to rekord jadąc bez przystanków i prawie po pustej drodze i trzymając ekonomiczne 130km/h
benzyna
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zdecydowanie nalezy zwrócic uwagę na sposób użytkowanie przez poprzedniego właściciela. Obejżeć olej wybrac sie na sprawdzenie ciśnienia w cylidrach, wytelepać go porządnie w warsztacie zajmującym sie diagnostyką. Potem porónac deklarowany przebieg ze zuzyciem przede wszystkim pedałów sprzęgła i hamulca oraz stopniem wytarcia mieszka maskującego dzwignię zmiany biegów ale to przecież standardy przy świadomym zakupie samochodu. Dodatkowo gorąco polecam przejechac sie z wiekszą prędkością jesli ma coś wyjść to wyjdzie przy szybszej jeżdzie. Prędkośc testowa dla tej Toyotki zaczyna sie od 180km/h konczy ok 210km/h i choc nie jestem zwolennikiem nadmiernego przekraczania prędkości to w tym przypadku na prawde warto. Pamiętajcie jednak że wypadałoby odcinek testowy wczesniej przejechac spokojnie i powoli aby wybadac ewentualne zagrożenia związane w prozą życia. Resztki lisków czy rozsypany piach lub rozlany olej:D

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Patrzeć na droge przede wszystkim a w ekonomicznej eksploatacji pomoże nam m.in. ekonometr. I pamiętac o takiej starej zasadzie ze pośpiech jest złym doradcą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

jest to naprawde godny polecenia samochód który dedykuje przede wszystkim kierowcom którzy pokonują spore trasy (ja przekręcam na liczniku 32000km rocznie).

Ocena ogólna

jest to naprawde godny polecenia samochód który dedykuje przede wszystkim kierowcom którzy pokonują spore trasy (ja przekręcam na liczniku 32000km rocznie). Sporym minusem są ceny cześci zamiennych i koszt obsługi w ASO ale warto bo raz wydane porzadnie pieniądze uchronią cie drogi czytelniku od niemiłych przygód na trasie związanych z fuszerkami domoroslych mecheników któych ostatnimi czasy narobiło sie sporo.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzi sie bez większych przeszkód. Bardzo małe opory toczenia. Jest odrobinę miękki i jak to japończyk przeznaczony również dla kierowcy nie dysponującego ponadprzeciętną siłą. Przy parkowaniu przeszkadzają odrobinę spore gabaryty.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Biegi dość długie jak na tą klasę pojazdów. Wysoka kultura pracy silnika sprawia że na tzw "słuch" nie da sie zmieniac biegów, trzeba wiec posiłkowac się obrotomierzem i wrażliowścią na gaz. Zdecydowanie nie jest to samochód dla amatorów piszczących opon, choć nie narzekam na "zmulony" silnik startuje spokojnie ale za to przy wyzszych prędkościach nie ma spadku mocy, podobnie do Volvo 750.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

samochód na utwardzonej drodze zachowuje sie jak przyklejony do asfaltu i pomimo miękkiego dość zesrtrojenia zawieszenia nie zdażyło mi sie jeszcze "dobić" zawieszenie rzecz jasna poza drogami utwardzonymi jeżdżę spokojnie ale co zrobic nie jest to Toyota Hilux któą również polecam ludziom lubiącym wytażać sie w błocie niestety na dłuższe trasy Hilux przestaje byc taka atrakcyjna, wracając do Cariny zdecydowanie nie jest to samochód do JAZDY po terenie chociażby ze względu na mały prześwit dodatkowo nisko umieszczona została rura wydechowa ale bez paniki co weekend przedmiotowa Toyotka pokonuje polne ścieżki dowożąc 4 - 5 osób nad jeziorko czy grilla w lesie, wracając do zalet, niewiele traci na dynamice przy pelnym obciążeniu (5 osób+ instrumenty) jest jedynym samochodem na jaki trafiłem który zapewnia spory komfort wysokim przednim i tylnym uzytkownikom. Gorąco polecam sprawdzenie osobiście ile miejsca zostaje dla tylnego pasażera po całkowitym odsunięciu przedniego fotela. Kokpit wysoce ergonomiczny i jesli mialbym sie do czegos przyczepic to popielniczka jest odrobine za nisko schowana za dźwignie biegów. Może jeszcze słowo o elektryce sporym minusem są elektryczne szyby które po ulewie lubią poświrować, zwłaszcza w używanym samochodzie;/ natomiast z ciekawą rzeczą na wyposażeniu mojej Toyotki jest ekonometr czyli wskażnik zuzycia paliwa w postaci pomarańczowej i zielonej lampki, który pamięta za mnie ze nie gazujemy zwłąszcza w mieście i dyskretnie przypomina o finansowych skutkach ciężkiej nogi.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Jak juz wcześniej spomniałem samochód zaprojektowany przez malych Japończyków dla na prawdę rosłych europejczyków zarówno z przodu jak i z tyłu sporo miejsca porównywalnie z Subaru legacy outback (1998) ale to przeciez inny segment. Ergonomicznie jest cacy z wyjątkiem popielniczki:P bagażnik swobodnie miesci dwa piece do gitar elektrycznych dwie gitary kilka efektów całe zwoje kabli i połowę Perkusjji elektronicznej D-drumm, reszta ląduje w bagażniku dachowym.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jedynym mankamentem ogrzewania jest powolne zbieranie pary gdy sie jedzie w zimie z 4 zalanymi w trupa ludkami, poza tą sytuacja jest jak z więkoszścią osprzetu wzorcowo. samochód ogrzewa równiez stopy tylnych pasażerów co jest sporym luksusem zwłaszcza wracając z biwaku nad wodą.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

widoczność w lusterkach jest ograniczona martwym kątem niewielkim co prawda, ale nie bardzo wiedzę możliwośc likwidacji tego drobiazgu przy tych gabarytach pojazdu (a jesli komuś za mało to niech sobie wstawi lusterka z PKSu:D) z przodu wzorcowo trzeba jednak pamiętać o sporych gabarytach samochodu zwłaszcza przy parkowaniu, ale wporównaniu z Hiluxem - widać niemalże wszystko

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Poza wspomnianymi elektrycznymi szybamiz tendencja do zamakania po ulewie brak jakichkolwiek klopotów

Elektryka

7/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Poza kablami wysokiego napięcia i kondensatorem nic sie nie sypnęło a samochód ma juz 14lat. Klamka i siłownik byly wynikiem uszkodzenia przez uzytkownika.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

najbardziej zaskoczyły mnie klopoty elektryczne (el. szyby + kondensator) burząc mój stereotyp Japońskiego samochodu który jak myślłem wszystko ma do bani ale nie elektrykę:D

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii