Opinia Toyota Carina E XLi 1.6 4A-FE 100KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (3a)

Toyota Carina E XLi 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 4A-FE 100KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 208 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-04

liczba wyświetleń: 2851

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.00
10.00
Trasa
7.00
7.00
Cykl mieszany
8.00
8.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Luzy w przednim zawieszeniu (na drążku stabilizatora i wahaczach, ale części nie są wyjątkowo drogie, więc nie ma co się bać), stan tapicerki w środku.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

czy jest benzyna :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dobre, rodzinne auto.

Ocena ogólna

Pomimo mojego narzekania stwierdzam: BARDZO DOBRE I BEZAWARYJNE AUTKO. Ja jeżdżę dość ostro i nic się z nim nie dzieje, fajnie się zbiera, nie bierze oleju, niewiele się w nim psuje. Największe pretensje mam do niedociągnięć związanych z nadwoziem i tapicerką wewnątrz auta. Ale mam też znajomych, którzy mają wersje GLi. U nich tych problemów nie ma, więc myślę, że producent chciał w ten sposób zaoszczędzić, aby móc wyprodukować model o niższym standardzie (ale z tymi opadającymi szybami i gwiżdżącymi uszczelkami to trochę przesadzili z tym oszczędzaniem)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Kiepskie hamulce przy hamowaniu z dużej prędkości (powiedzmy ze 150 km/h trzeba hamować z przerwami, bo hamulce nie są w stanie przejąć ciepła). Spokojnie można jechać długie trasy z prędkością około 170 km/h bez żadnych nieprzyjemnych konsekwencji (np. zwiększonego zużycia oleju czy efektu "zmęczenia" silnika). spalanie przy tych prędkościach też jest na poziomie niewiele większym od średniej. Toyotka spokojnie osiąga swoje książkowe 196 km/h ( potem jest odcięcie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

No niestety, żeby tym autkiem pojeździć dynamicznie, to trzeba je kręcić dość wysoko. Dopiero od 4500 obr/min można się cieszyć przyspieszeniami i czuć te 100 koni pod maską. Silnik jest nie do zajechania: między zmianami oleju (co 10 tys km) nie dolewam nawet kropli (oczywiście sprawdzam czy go nie ubywa :), nie czuć, że ma za sobą 200 tys: zbiera się jak zawsze (zrobiłem nim 90 tys km). Silnik jest najmocniejszą stroną tego samochodu.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

No i tu dochodzimy do sedna sprawy: do 120 można jechać i jest w miarę spokojnie, ale powyżej tej prędkości robi się bardzo głośno i mało komfortowo.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie jest raczej OK w zakresie blach, ale już listwy zewnętrzne i tapicerka we wnętrzu jest kiepska. Listwy na zewnątrz po tych kilku latach odłażą od karoserii, uszczelki w drzwiach nie przylegają dostatecznie, więc zaczyna szumieć podczas jazdy. Tapicerka w środku to nieporozumienie: od słońca odkleiła się obróbka z podłego skaju i mocno "straszy" :). W moim modelu szyby są obsługiwane prze korby: pierwszy raz się spotkałem z przypadkiem, że szyby opadają podczas jazdy. Nie jest to otwarcie szyby ( :-) ), ale takie delikatne opadnięcie (powiedzmy 3 mm), które powoduje, że w środku zaczyna gwizdać powietrze i robi się jeszcze głośniej. Jednym zdaniem: nadwozie w modelu XLi nie jest powodem do chwały dla Brytyjczyków (to jest autko z W.B.)

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Może być, klima ok, ciepło również.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Opisałem to już wyżej

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Naprawdę bardzo dobry silnik !!!

Napęd

autor opinii