Opinia Toyota Celica 4wd Turbo 2.0 2.0 204KM (benzyna) coupe 1990r., ocena użytkownika (22yk)

Toyota Celica 4wd Turbo 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.0 2.0 204KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 225 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-10-31

liczba wyświetleń: 3858

Spalanie

Z tego właśnie powodu przy obecnych cenach paliw, sprzedałem Toyotkę.
benzyna
gaz
Miasto
17.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
13.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wiele rzeczy. To są auta sportowe, bywa, że użytkownikami są osoby nie dbające o swoje samochody. więcej o tym na co zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu znajdziesz na stronie celica-club poland

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba dbać o samochód jak o swoją ukochaną.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się doskonale. Samochód jest sztywny i twardy. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, hamulce producent zlekceważył, ale i tak są lepsze niż często w konkurencyjnych markach tej klasy aut. Samochód średnio nadaje się do jazdy po mieście. Pomimo tego, że jest to samochód sportowy, największy komfort otrzymamy w trasie na długich dystansach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Celica 4wd Turbo seryjna do super aut takich jak Ferrari czy Porshe nie należy. Z resztą żadne z wymienionych też rajdówką nigdy nie było, a Celica owszem. Jeśli chodzi o elastyczność to właśnie cechuje samochody Toyoty, każda jaką jeździłem w porównaniu do innych marek z jakimi miałem do czynienia, jak np. VW, Renault, Ford, Mercedes, Audi, Nissan, Suzuki... miała najlepszą elastyczność. Skrzynia biegów to chyba zawsze bolączka Toyoty, zawsze chodzi o synchronizator 2giego biegu, jaki by to model Toyoty nie był. Silnik jak to mawiają rosjanie, "gniotsa nie łamiotsa" i niektórzy specjaliści "Odporny nawet na wysoki współczynnik głupoty użytkownika". Natomiast przyśpieszenie jak to w japończykach, od dołu za chętnie nie przyśpieszają, dopiero w górnych zakresach obrotów mają wiele do powiedzenia. Przyśpieszenie od 60 do 120 czy od 80 do 120 trwa moment, podobnie jak przyśpieszenie od 140 do 180.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia czy z obciążeniem nie ma tu prawie żadnego znaczenia. Z resztą żeby się na ten temat dobrze wypowiedzieć należałoby jeździć samochodem od nowości z nowym zawieszeniem. Ja nowego nigdy nie miałem, bo w zasadzie nie miałem takiej potrzeby. Stan zawieszenia jaki był w moim samochodzie w zupełności mi wystarczał. Jeśli chodzi o fotele przednie rewelacja, solidne, niezniszczalne (opcja z welurem) dobrze trzymające a zarazem wygodne (kompromis wydawać by się mogło nie do osiągnięcia a jednak Toyota sobie z tym poradziła)Fotele tylne, tak jak przednie nie do zniszczenia i dobrze trzymające, ale jeśli chodzi o ich komfort to mają wiele do życzenia. Nie oszukujmy się to nie limuzyna tylko auto sportowe to o jakiej jeździe z pasażerami z tyłu mówimy? Tylnych foteli używałem jako miejsce na zakupy, dołki w nich zapewniały mi to że reklamówka z jajkami :) przy ostrym hamowaniu nie znajdzie się na przedniej szybie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Śmieszne są te pytania jeśli chodzi o Toyotę Celice, zwłaszcza "możliwość aranżacji" co najwyżej wybebeszenie środka i wstawienie klatki bezpieczeństwa. Bagażnik ogromny tak żeby dwa koła zapasowe i system gaśniczy się pomieścił. Przestrzeń z przodu większa od tej z tyłu :D (przypominam to auto sportowe)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z tym nigdy nie było problemów. Zimą solidnie dmuchało ciepłym powietrzem.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu nieco utrudniona. W samochodzie siedzi się nisko a niektórym mogą przeszkadzać lampy, które otwierają się do góry, czy też garb na masce służący za wlot powietrza. Mi to w ogóle nie przeszkadzało. W porównaniu do nissana almery, któym jeżdżę na codzień powiem szczerze, że Celica ma o wiele lepszą widoczność do przodu.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Gniotsa nie łamiotsa. Problem z eketrycznie wysuwaną anteną. Bolączka wszystkich Celic.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dziś nowe samochody przy mniejszym spalaniu potrafią mieć podobne osiągi. Jednak nie są tak bez awaryjne jak Celica.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

To najbardziej pozytywnie mnie zaskoczyło. W tak niby starym aucie.

Niezawodność

autor opinii
Daniel