Opinia Toyota Celica T230 1.8 VVT-i 147KM (benzyna) coupe 2002r., ocena użytkownika (ss)

Toyota Celica T230 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.8 VVT-i 147KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 93 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 6342

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jako, ze jest to auto sportowe, warto, kupujac z drugiej reki, sprawdzic czy poprzedni wlasciciel nie zażynał go za bardzo. Silnik wprawdzie jest bardzo wytrzymaly, ale nie dla chcacego nic trudnego. MIlo tez zaopatrzyc sie w model z kontrolą trakcji, naprawde pomaga, szczegolnie przy ruszaniu na wodzie lub sniegu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Auto ma stosunkowo wrazliwy katalizator i sondy lambda, wiec warto lac benzynke z pewnych źrodeł. Plus oczywiste rzeczy - delikatna jazda na zimnym silniku, kontrola oleju itd.

Ocena ogólna

Rewelacyjny sportowy samochod, skladany w Japonii dzieki czemu wykonany z japonska precyzja, bezawaryjny, dynamiczny, bezpieczny z fenomenalna sylwetką.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto trzyma sie drogi jak przylepione, glownie za sprawa b.szerokiego rozstawu osi i niskiej sylwetki. Uklad kierowniczy rewelacyjny, hamulce idealnie dobrane. Wspomaganie idealne, tak samo jak zwrotnosc.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastycznosc srednia, ale to w koncu auto sportowe a nie vw transporter ;) Skrzynia biegow rowniez dobrana do auta idealnie, krotka, precyzyjna. Silnik jak na swoje 147 koni daje z siebie duzo. Auto to moze nie rakieta, ale przyspieszenie do 100 bardzo dobre, zwazywszy na to, ze silnik nie pali jak smok.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie bardzo twarde, ale tu znowu norma - w koncu to auto sportowe, a nie citroen c5 dla dziadka. Rewelacyjne fotele przednie, naprawde najlepsze z jakimi sie spotkałem, trzymają rewelacyjnie. Tylna kanapa służy mi generalnie tylko na torbe podrozna, ale jest na niej wiecej miejsca niz sie wydaje. Osoby o srednim wzroscie pojada nawet bez strasznej meczarni. Wyciszenie slabe, ale w koncu nie o to chodzi ;)

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu jak dla mnie wystarczajaco, a mam 190cm wzrostu. Z tyłu ciasnota, jak to w aucie sportowym. Ergonomia bez zarzutu, jakos materiałow moglaby byc wyzsza, ale nie jest zle. Bagaznik zaskakująco duży, tyle, ze ze wzgledu na niską tylnia szybe trzeba uwazac.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima dziala bez zarzutu, auto dobrze wentylowane, nie ma klopotow z parowaniem itp.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Do przodu jezdzi sie idealnie, chociaz słupki sa spore. O widocznosci do tylu lepiej nie wspominac, podobnie jak o widocznosci przez boczne tylne szyby, a raczej szybki. Lusterka ciezko dobrze ustawic, ze wzgledu na \\\\\\"wznoszaca sie\\\\\\" ku tylowi sylwetke auta, ale bezpieczenstwo zachowane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie jechalem nigdy samochodem tak klejącym sie do drogi. Rewelacja. Bezawaryjnosc (albo niska awaryjnosc, jak kto woli) tez nie jest bez znaczenia.

Układ jezdny

autor opinii