Opinia Toyota Corolla E11 1.4 97KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (vp3)

Toyota Corolla E11 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 97KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 115 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-12-08

liczba wyświetleń: 6714

Spalanie

Trasa około 8 - do tej pory w dłuższej (ponad 100 km.) byłem tylko parę razy i dokładnie nie sprawdzałem. W mieście ok. 10 ale przyspieszam czasami zbyt dynamicznie chyba...
benzyna
gaz
Miasto
10.20
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Hm. Czy nie trzeba będzie zainwestować w zawieszenie? (Moje było już zużyte stąd znaczne koszty na początku eksploatacji.)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na słupy i znaki drogowe bo inaczej można się z nimi zderzyć... Poważniej - nie wiem - wszystko działa tak ładnie, że po prostu należy wsiadać i jechać :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim - o ile nie posiadają zbyt licznej rodziny, 4 DOROSŁE osoby w aucie będą mieć trochę ciasno.

Ocena ogólna

Moja ocena - 9,5/10. Jedyne mankamenty to wysokie ceny części i trochę za krótka skrzynia - nieźle jedzie się do 140 - 150 km/h. Przy 160 już robi się za głośno i obroty rosną niestety. Jeżeli przestrzeń z tyłu auta (tylne siedzenia) jest dla Ciebie ważna - odejmij jeszcze pół punktu - mi jej nieco za mała ilość nie przeszkadza. Ogólnie auto niezbyt piękne ale za to niezawodne, dynamiczne (jak na tą klasę), ergonomiczne - po prostu genialny samochód.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto bardzo dobrze się prowadzi, zawieszenie oceniłbym jako stosunkowo twarde. W parkowaniu odrobinę przeszkadza średniej wielkości tylna szyba ale to raczej detal. Ponieważ jeżdżę hatchbackiem; dość krótkim, nawet w zatłoczonym Krakowie daje radę się zmieścić :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jedyne "ale": wsteczny niełatwo wskakuje, pozostałe biegi wchodzą twardo lecz to nie francuskie auto żeby było inaczej - mi twardsza skrzynia bardzo odpowiada. Mam 5 - biegową przekładnię, przełożenia są krótkie co daje o sobie znać przy prędkościach powyżej 130 km/h - brakuje 6 biegu. Jeżeli znajdziecie wersję z 6 - biegową skrzynią, myślę, że będzie to dobry wybór. W mieście moja "piątka" sprawdza się fenomenalnie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Auto o twardym zawieszeniu, większe dziury w nawierzchni nieco się czuje pomimo tego komfort jazdy uznaję za wysoki. Wyciszenie ok - głośno robi się powyżej 130 - 140 km/h - powiem, że nawet za głośno. Do jazdy miejskiej jest w sam raz, o ile nie męczymy go 3,5 tys. lub więcej obrotami.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Tu widać japońską precyzjęi pomysłowość - mnóstwo świetnych rozwiązań, znakomicie dopracowane szczegóły. Pod względem ergonomii - 10/10 - rewelacja. Karoseria: moja corolka ma 10 lat i jak na razie, odpukać, ZERO śladów rdzy, stan idealny, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Co do przestrzeni z tyłu - posiadam hatchbacka, który z zasady nie grzeszy dużą ilością miejsca z tyłu; jeżeli chcesz rodzinnego auta dla 4 lub więcej osób, Corolla może być ciasna; jeżeli mają nim jeździć 3 osoby lub mniej - jest znakomita.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Miałem dotychczas do czynienia z autami z wyższych lub niższych klas więc ciężko mi się odnieść... Myślę, że jest ok chociaż nawiew mógłby działać lepiej. No i tylne szyby parują tak, że nie sposób nijak przez nie patrzyć (głównie w zimie przy dłuższej jeździe)

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność idealna, jedynie martwa strefa w bocznych szybach z tyłu stanowi lekki mankament. Ogólnie jest bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory moim jedynym problemem jest LEKKO świecąca się kontrolka akumulatora - nawet po wymianie na nowy. Ale to niemal zupełnie nieistotny szczegół, ogólnie jest znakomicie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Corolla uchodzi za niezawodne auto - sądzę, że to prawdziwa opinia. Psuje się bardzo rzadko, jest pod tym względem fenomenalna. Niestety - jak już coś trzeba wymienić, koszty są bardzo wysokie. Przykład - głupia osłona nadkola, kawałek plastkiu - 280 pln. Zamiennik dostałem za 80... Ale pamiętajmy - to auto NAPRAWDĘ jest piekielnie sprawne :)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Cóż: jednak pali te 10l po mieście - nie wiem na ile jest to kwestia tego jak jeżdżę a na ile auta (nie jestem bardzo doświadczonym kierowcą). W swojej kategorii myślę, że to dobry wynik. Nowoczesne auta palą jednak mniej.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszystko jest świetne ale szczególnie zaskoczyło mnie wnętrze - dużo pomysłowo zaprojektowanych detali, ergonomia na "piątkę z plusem"

Wnętrze

autor opinii
Matt