Opinia Toyota Corolla 1.4 VVT-i 97KM (benzyna) liftback 2000r., ocena użytkownika (ask)

Toyota Corolla 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.4 VVT-i 97KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 178 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2008-07-25

liczba wyświetleń: 4138

Spalanie

W zasadzie nie zwracałem uwagi na spalanie, bo autko pali w sam raz. Jednak przy bardzo dużych szybkościach, tak już od 125 - 130 km/h potrafi spalić sporo i to nie tylko benzyny ale i oleju silnikowego. Jeżeli chodzi o olej silnikowy to przy dużych prędkościach podobno normalne (1 litr na 1000 km).
benzyna
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Szersze wyposażeni. Np. klimatyzacja.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać paliwo i jeździć.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To auto dla każdego.

Ocena ogólna

W sumie autko bardzo fajne, trwałe i funkcjonalne. Dobrze się nim jeździ w mieści i poza miastem. Ze względu na stosunkowo wysokie zawieszenie świetnie się też sprawuje na drogach gruntowych. Nigdy mnie nie zawiodło !!!!!!!!!!!!!!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Taka marka jak Toyota już powinna zrezygnować z hamulców bębnowych przy tylnych kołach. Psują one jej jakość. Z parkowaniem w sumie nie ma kłopotów, jednak z czujnikami by było super, ale to kosztuje.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Takie auto wymaga jednak większego silnika. Myślę, że 1,6 byłby w sam raz. Słabość 1,4 odczuwa się głównie przy komplecie pasażerów, nie mówiąc już o załadowanym bagażniku. Przy jeździe we dwójkę z bagażem sprawuje się wyśmienicie. Oczywiści uwagi dotyczą przyspieszenia, a jest ono niezbędne przy wyprzedzaniu. Skrzynia biegów - bez uwag. Jeżeli chodzi o silnik to w początkach eksploatacji kilka razy trzeba było wymienić oring łożyska rozrządu. Póki była gwarancja to nie bolało, ale później już trochę wnerwiało.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Na resory nie można narzekać. Jak na takie auto są w sam raz. Fotele przednie powinny być bardziej wyprofilowane. W części oparcia kręgosłupa lędźwiowego powinny być wyprofilowane nieco do przodu. Na fotele tylne pasażerowie nie narzekali. Jedynie osoby o długich nogach miały nieco kłopotów. Przy dużych prędkościach jest jednak zbyt duży hałas.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przy wsiadaniu i wysiadaniu niejednokrotnie haczy się słupek przedni lub drzwi. Trochę to dziwne jak na taki w sumie spory samochód ?!?!?! Z tyłu pasażerowie o standardowych wymiarach mają fajnie. Nawet we trójkę można całkiem wygodnie śmigać. podróżowanie z tyłu sprawia nieco kłopotów osobom wysokim. Przyrządy usytuowane są akuratnie. Na wyciągnięcie ręki, albo nawet niecałej wszystkiego można sięgnąć. Bagażnik jest super. Czego i ile ja w nim nie przewoziłem...

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jak na autko bez klimy, wentylacja i ogrzewanie bardzo dobre. Jak na markę troszkę toporne pokrętła, ale działały bez zarzutów.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Co do widoczności nie mam żadnych uwag. Nie wiem czy faktycznie jest taka dobra, czy się przyzwyczaiłem.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronikę najlepiej można sprawdzić w deszczu i jeżdżąc po sporych kałużach. Miałem wiele takich okazji, a autko sprawowało się super świetnie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Miałem szczęście, że naprawy były realizowane na gwarancji, a te po jej upływie to drobiazgi. Gorzej jest z przeglądami. Są stanowczo zbyt drogie i to nie z powodu drogich części ale robocizny. Często koszt robocizny znacznie przekraczał koszty części.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W sumie spełniło moje oczekiwania.

Niezawodność

autor opinii
Przemysław