Opinia Toyota Corolla D4D 1.4 98KM (olej napędowy) kombi 2006r., ocena użytkownika (2th)

Toyota Corolla D4D 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.4 98KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 48 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 5873

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Normalnie. Czy nie jest rozklekotany w jakimś leasingu. Czy ktoś nie zatarł turbiny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby po zaparkowaniu odczekać kilkadziesiąt sekund (po długiej jeździe na autostradzie nawet 2 minuty) przed wyłączeniem silnika w celu ostudzenia turbiny - taka profilaktyka przedłużająca jej życie i oszczędzająca kilka tysięcy złotych. A poza tym.. żeby było w nim czysto!

Ocena ogólna

Jestem zadowolony, choć nie do końca auto pasuje do moich potrzeb. Bezawaryjność, komfort prowadzenia, wygodna kabina, przyjemny i oszczędny silnik to główne zalety. Wady to słaba widoczność przy cofaniu, parowanie szyb z tyłu, zbyt miękkie zawieszenie (kwestia osobistych preferencji) i zbyt mały bagażnik jak na kombi (ale o tym wiedziałem przy zakupie!), no i drogi serwis (ale na szczęście odwiedzam go tylko dla przeglądów). Acha! No i według mnie niezbyt ładne jest to auto (znów kwestie indywidualna). Niemniej bez zająknięcia polecę ten samochód każdemu, według mnie to bardzo dobre auto.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód bardzo dobrze się prowadzi. Pewnym mankamentem może być (w zależności od preferencji) miękkie zawieszenie, co powoduje szorowanie po nierównościach w terenie, przechylanie na zakrętach, i przy bocznym podmuchu, ale daje też bardzo dobry komfort jazdy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik niezwykle żwawy jak na pojemność 1.4, choć oczywiście nie należy wymagać zbyt wiele. Spora elastyczność. Pozytywnie zaskoczyło mnie dobre przyspieszenie na 5 biegu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Miękkie zawieszenie powoduje, że jazda jest przyjemna. Nierówności nie są odczuwalne w sposób istotny. Dotyczy to zarówno jazdy z pasażerami jak i bez. Silnik dobrze wyciszony. Dużym mankamentem są odgłosy z podwozia/kół. Brak tu wyciszenia, co powoduje, że choć nie słychać silnika, to w kabinie przeszkadza szum z kół. Na autostradzie nie posłuchacie radia!

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu spora, z tyłu ciaśniej ale bez przesady. Materiały dobre, choć to wersja podstawowa, ale coś mi zaczęło skrzypieć, tylko nie wiem gdzie. Minusem jest mały bagażnik, choć wyposażony w poręczne, powiększające go schowki i niesymetrycznie składaną kanapę.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo sprawne ogrzewanie. W razie konieczności wsparte nagrzewnicą. Klimatyzacja bez zarzutu. Kłopoty z parowaniem szyb w tylnej części samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Było by super (szczególnie, że jak ktoś chce to może podnieść sobie fotel tak, jakby siedział w vanie), gdyby nie mała tylna szyba. Nadrabiają to lusterka ale nie do końca.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Słabe wyciszenie kół. Nie spodziewałem się, że w samochodzie o takiej renomie ale jednak dieslu, będę słyszał szum i stuki z kół, a nie radio lub chociaż silnik. Szum doskwiera jednak wyłącznie na trasie, przy prędkościach powyżej 90 km/h.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo precyzyjny i komfortowy, hamulce jak żylety.

Układ jezdny

autor opinii
Radek