Opinia Toyota Corolla e11 liftback 1.6 107KM (benzyna) liftback 1997r., ocena użytkownika (pn9)

Toyota Corolla e11 liftback 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.6 107KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 164 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 13 lat

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3525

Spalanie

Auto jest całkiem ekonomiczne, nie narzekam jak na automat, stary silnik i elektrykę to jest do zniesienia.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na to czy licznik nie był kręcony, ponieważ auto ma świetne materiały i ciężko odróżnić auto z przebiegiem 300 tys od tego ze 150 tys

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na poziom wskazówki paliwa i czy włączyliśmy światła;)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom robiącym duże przebiegi, wymagającym bezawaryjności auta.

Ocena ogólna

Polecam tym, którzy chcą mieć auto bezawaryjne, wygodne i pakowne.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się pewnie, nie straszne są jej szybkie zakręty. Nie przechyla się. Widoczność jest bardzo dobra dzięki dużym szybom, szczególnie tylnej. Hamulce w razie potrzeby działają bez zarzutu, a kierownica ma precyzyjny układ wspomagania. Jest on trochę za mocny przy dużych prędkościach

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik jak i skrzynia są super bezawaryjne. Oprócz regularnych wymian oleju i lania benzyny nic nie robi się przy nich. Auto jak na 107 koni i automat przyspiesza bardzo dobrze do 120km/h jedyny zarzut to prędkość maksymalna, która może nie wszystkich zadowolić, czyli realne 160km/h

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Niskie noty za zawieszenie tylko dla tego, że auto jest zestrojone sztywno i jest dość niskie, co powoduje, że nasze dziury czuć dość wyraźnie. Jest to domena wersji luna z automatem, która była obniżona i usztywniona. Co do foteli przednich są one bardzo dobrze wyprofilowane i wygodne dla osób które nie mają wagi większej niż 100kg a kanapa tylna jest wygodna, ale jest mało miejsca na nogi jeśli kierowca jest wysoki

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu nie daje nic do zarzucenia, z tyłu jest dość ciasno za sprawą dość małego rozstawu osi, ale auto ma już swoje lata. Ergonomia jest bardzo dobra, wszystko czytelne, i pod ręką. Radio jest umieszczone wysoko i nie dekoncentruje kierowcy. Bagażnik ma 390l przez nadwozie liftback jest bardzo pojemny a po złożeniu foteli można przewieźć nie wielka szafę. Karoseria jest bardzo solidnie wykonana z grubych blach świetnie zabezpieczonych. Co do jakości materiałów dzisiaj auta klasy średniej mogą się schować ze wstydu, wersje z Japonii miały miękkie przyjemne i bardzo odporne na eksploatację materiały.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jest bardzo wydajne jeśli na dworze nie ma temperatur poniżej -15 stopni, w tedy wydajność jest średnia. Klimatyzacja działa bardzo wydajnie nawet przy dużych upałach.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Szyby są duże, tylna posiada wycieraczkę co poprawia widoczność, lusterka są całkiem spore.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Mimo upływu 13 lat na polskich drogach wszystko działa, elektryczne szyby, lusterka, klimatyzacja i wszystkie czujniki nigdy nie wysiadły. Nie ma to jak made in Japan

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny w aso mogą być wysokie, ale auto jest naprawdę BEZ AWARYJNE 13 lat mrozy -30 i nigdy przez ten czas nie odmówiło posłuszeństwa. Jedynie były wymieniane części eksploatacyjne

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

przestrzeń za kierowcą gdy jest wysoki np więcej niż 184

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jak na takie zestrojenie silnik + skrzynia jest bardzo dynamiczne, szczególnie w mieście nie jedno BMW pod światłami ma marne szanse z manualem.

Układ jezdny

autor opinii