Opinia Toyota Corolla E12 1.4 1.4 VVT-i 97KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (yys)

Toyota Corolla E12 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 1.4 VVT-i 97KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 98 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2010-08-03

liczba wyświetleń: 11775

Spalanie

Ilość spalonego paliwa to już indywidualna kwestia stylu jazdy. Ze względu na mój dynamiczny tryb życia średnie spalanie oscyluje w granicach 7 -8l na 100km (miasto trasa). Jadąc na wakacje w pełnym komplecie osób i załadowanym bagażnikiem dosłownie pod sufit przy prędkości 85- 90 km/h wg komputera pokładowego, udało mi się spalić średnio 6.2l/100km, a na baku przejechałem wyjątkowo 900km. Do 90 km/h i 2500obr./min. jest naprawdę nieźle ze spalaniem. Powyżej jest masakra. Krótko mówiąc w zależności od stylu jazdy na wariata czy na emeryta: Miasto 12 - 7.5l Trasa 8.4 - 5.3l
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na to samo co przy innych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Żeby ABS nie kazał się zatrzymać pół metra dalej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu byle nie sknerom.

Ocena ogólna

Praktycznie bezawaryjny, pewny i dobry kompakt. Na wysokich obrotach silnik wyjada praktycznie wszystkie 1.4 z tego rocznika ale pali wtedy sporo, a niejedno 1.6 można zawstydzić. Diesle do 90 koni też można łykać. Denerwująca jest słaba elastyczność na małych obr. i duże spalanie przy dynamicznej jeździe jak na tą pojemność. Dodam, że zastosowano bezobsługowy łańcuch rozrządu, nie jakąś tam taniochę na pasku, także problem z wymianą tego elementu odpada.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

-łatwo intuicyjnie się nią manewruje, dobra widoczność i ocena odl. w lusterkach, -układ kierowniczy lekko ospały, -ABS za czuły, -układ hamulcowy wymaga dużej uwagi, hamulce potrafią się zapiekać i piszczeć.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik przy małej prędkości obrotowej i wysokim biegu nie szarpie nawet przy 1200 obr./min. jest wstanie spokojnie "rozbujać się". Może nie brakuje mu momentu obrotowego z niskich partii obrotowych ale mocy to on nie ma. Przy wyższych biegach do 2500 - 3000 obr./min. po wciśnięciu pedału gazu do oporu, silnik jakby zastanawia się co ma robić. Od 3500 obr./min. jest inaczej a powyżej 4000 obr./min. jest diametralnie inaczej i ma się wrażenie silnika o większej pojemności. Z wysokich obrotów jak na taką kosiarkową pojemność potrafi zaskoczyć.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Fotele przednie jak na kompakt w miarę komfortowe ale mogły by być dłuższe i lepiej podpierać lędźwie. Tylne podobnie. Jazda z kompletem to z reguły nic przyjemnego :P.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Co z tego że dużo miejsca z przodu jak jest jednoosiowa regulacja kierownicy. Wykończenie jest naprawdę super, materiały jedynie z twardych polimerów mogły być mniej podatne na zarysowania. Auto ma naprawdę świetne zderzaki. Kiedyś jak się zakopałem na nieubitym piachu samochód opadł przednim zderzakiem na krawężnik i wyglądało to naprawdę nie banalnie. Po interwencji pomocy drogowej element sam powrócił do pierwotnego kształtu, i zostały tylko małe niewidoczne ryski na podkładce która nawet się nie wypięła. Przy okazji pozdrowienia dla panów z pewnej firmy, której nazwy nie wymienię, remontujących drogi i wjazdy do prywatnych posesji na terenie Białegostoku, myślenie boli co?

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimne dni na jałowym biegu długo łapie temperaturę.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Szerokie przednie słupki nieco ograniczają widoczność ale idzie się przyzwyczaić. Dobra widoczność w lusterkach więc mała szyba z tyłu nie denerwuje.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nie miałem problemów, może poza radiem cd której zostało wymienione na gwarancji.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Radio wymieniono na gwarancji po tym jak mi płyta strzeliła. Sonda lambda (koszt ok 900zł z wymianą w serwisie) uszkodzona została w zimę najprawdopodobniej mechanicznie na skutek grudy śniegu która przywaliła mi w podwozie. Uszkodzony był w zasadzie tylko czujnik który zapał kontrolkę check engine, ale jego się nie da wymienić więc zmuszony byłem wymienić cały element.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

* przy "normalnej" nieoszczędnej jeździe.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jakoś specjalnie nie przejmuje się tym autem po prostu zmieniam wszystko na czas i w sumie jestem przyzwyczajony do tego, że się nie psuje.

Niezawodność

autor opinii
Śmiecho