Opinia Toyota Corolla E12 2.0 d4d 66KM (olej napędowy) van 2002r., ocena użytkownika (24fs)

Toyota Corolla E12 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.0 d4d 66KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 13 lat

data oceny: 2014-04-26

liczba wyświetleń: 4414

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby po 40-tce.

Ocena ogólna

Polecam

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Posiadam Corollę Verso E12 (sol) z motorem 2,0 16V D4D common rail o mocy 90 koni z rocznika grudzień 2001 zakupioną jako demo (pokazówka z salonu). Przebieg - będzie zaraz 300000km. Oczywiście japończyk (początek numeru vin - J) ten nie posiada koła dwumasowego filtra cząstek itp... Auto jest nudne jak flaki z olejem ale decyzje o jego sprzedaży wciąż są odkładane bo... nie chce się nic poważnego zepsuć. Silnik-jak wygląda silnik? :) Tam nikt nie zagląda... Pasek rozrządu i alternatora co 105000km olej pełen syntetyk do dziś dnia 5W50. Silnik bez jakiegokolwiek wycieku - musiałem zabezpieczyć miskę olejową przed rdzą. Turbo jeszcze oryginalne. Skrzynia też sucha bez pocenia - cięgła elastyczne zmiany biegów jeszcze fabryczne. Przekładnia kierownicza suchutka bez luzu. Amortyzatory,sprężyny, łożyska z mocowaniami mcphersonów, wahacze z tulejami i sworzniami, przeguby, tuleje belki tylnej, a nawet osłony przegubów - fabryczne. Układ wydechowy (tłumiki, siatka elastyczna) - fabryczny. Przepalające się żarówki? W ciągu ostatnich około 5 lat zmieniłem raz tylną (wciskana bezcokołowa) i raz przednią (hb11chyba). Współczucie dla właścicieli aut z żarówkami H7... Jeśli chodzi o blachy w tym aucie to są cienkie jak w matizie jakby ktoś go z puszki po piwie zrobił ale co ciekawe nie rdzewieje i nie gnije (brak korozji progów, nadwozia, nadkoli). Podłoga ma nalot rdzy bo japońce nie zakonserwowali go tylko prysneli jednorazowo cienką powłokę farby. Klocki hamulcowe wymieniane co trochę i tak na okrągło... Łożyska kół już 2 sztuki wymienione jedno przednie i tylne (tylne jest z piastą i z absem za co serwis krzyczał coś koło 1600zł - oczywiście samo łożysko bez wymiany :) a kupiłem niemieckie za 400zł), a teraz przednie znów powoli daje o sobie znać więc to będzie 3 łożyska na przejechanych 300000km. Po 7-8 latach jazdy rozrusznik się zawiesił musiałem dać na bieg i pchnąć auto by zmienił położenie... odpalił i działa do dziś. Jakoś po 10 latach rozszczelniła się chłodnica silnika więc za oryginał koło 400zł zapłaciłem (nie aso). Więcej napraw nie było. Silnik nie posiada intercoolera i mało kto jest w stanie podnieść jego moc (denso) bez negatywnych skutków (a tte jest b.drogie). To nie TDI gdzie można pakować chipa czy boxa itp... Więc z mocą 90PS trzeba się pogodzić choć przy wyprzedzaniu też niema powodu do wstydu. Zbiornik paliwa jest mały przydałby się 2-krotnie większy z passata b4. Spalanie (nie wg. komputera bo zdarza mu się przekłamywać, a wg. tankowania) min. 5,5l/100km max. 9l/100 (4 osoby, klima, przyczepa z plandeką). Możliwe, że było by mniejsze spalanie bo powinny być opony 195/65R15, a wstawione mam o szerokości 205 na felgach 16" co ma odbicie na przyśpieszeniu i w paliwie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wciąż olej... olej... olej... klocki... olej... olej... olej... klocki itd... :)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii