Opinia Toyota Land Cruiser Prado 3.0 D-4D 163KM (olej napędowy) terenowy 2001r., ocena użytkownika (gsf)

Toyota Land Cruiser Prado 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 3.0 D-4D 163KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2009-07-08

liczba wyświetleń: 4104

Spalanie

Przy delikatnej jeździe na trasie (90-100 km/h) można zejść do 8 l/100 km. Trzeba jeździć ostro, aby przekroczyć 10 l/100km
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przekładnia kierownicza.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Paliwo, płyn do spryskiwaczy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie każdemu.

Ocena ogólna

Doskonały samochód. Bardzo uniwersalny, ekonomiczny i bezawaryjny. Zaskakująco dzielny w terenie.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Przkładnia kierownicza i silentbloki mocujące ją są zbyt delikatne. Polskie drogi dają im radę po ok. 100000 km.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik słabo ciągnie na wolnych obrotach. Konkretne przyspieszenia od 1200 obr/min. Moc jest wystarczająca. W każdych warunkach samochód przekracza rzeczywiste 160 km/h. Skrzynia biegów dość oporna. Delikatnie wyczuwalny luz na centralnym mechaniźmie różnicowym.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Tylne zawieszenie jest dość twarde (bez obciążenia).

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Kanapa po złożeniu nie tworzy płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika. Bagażnik jest ogromny.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Silnik powoli się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika kiedyś dawała dziwne objawy (spadek mocy), które minęły same.

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

W trakcie eksploatacji: malowanie ramy klapy bagażnika (korozja), silentbloki przekładni kierowniczej (wymienione na polibusze), skasowanie luzów w przekładni kierowniczej, wymienione tarcze hamulcowe, wymienione dolne przeguby w zawieszeniu przednim, zapieczone w tarczy kotwicznej dźwigienki hamulca ręcznego.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Piotr