Opinia Toyota RAV-4 Basic 2.4 16V 170KM (benzyna) terenowy 2008r., ocena użytkownika (krp)

Toyota RAV-4 Basic 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 16V 170KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 35 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-27

liczba wyświetleń: 8517

Spalanie

Specjalnie nie zaznaczałem tych rubryczek idealnie bo uważam, że wypełnianie ich to wprowadzanie czytającego w błąd.Trzeba tu jasno powiedzieć, że auto to nie należy do oszczędnych bo jest to SUV ale porównując w katalogach inne podobne w tej klasie TOYOTA wypada chyba zdecydowanie najlepiej. Można śmiało powiedzieć, że spalanie w mieście wyniesie 10 l, amoże i nawet 11 l- zależnie od stponia zakorkowania ulic i tempa jazdy. Trasa- hm- jeżdżąc bardzo delikatnie można uzyskać spalanie 8,5 l a nawet 8 l, ale dając nieźle w rurę na high way`u spalimy spokojnie 12 l. Ogólnie pytanie ile spala- odpowiedź: zależnie od ciężkiej nogi:) To coś jak porównanie do pytania: "Panie a ile ma przebiegu...?"
benzyna
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
11.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Żeby było nieporysowane:)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

CZasami Polscy fachowcy-serwisowcy od Toyot nie rozumieją sposobu podejścia do standardowych napraw czy obsług.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wzystkim co kochają przestrzeń za nie tak duże pieniądze:)

Ocena ogólna

Ogólnie bardzo dobrze. W skali 10 aż 9 bo zawsze można pomarudzić by coś było lepsze. Uważam, że w tej klasie to auto to rewella:)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Układ jezdny bez zarzutu. Należy tylko pamiętać, że jest to SUV a nie niskie sportowe auto, więc w zakrętach nie przesadzać z nadmierną prędkością. Mimo to trzyma się drogi bardzo dobrze, gdyż układ kierowniczy jest precyzyjny a zawieszenie twardsze w zakrętach i bardziej miękkie w jeździe po prostej no i nierównościach terenu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia jest automatyczna z możliwością zmiany biegów na ręczne. Funkcja przydatna np w czasie jazdy pod górę, wtedy naprawdę przyspiesza.Pamiętać należy aby nie przesadzić ze stosunkiem przełożenia do prędkości:). W jeździe po płaskim terenie wystarcza z powodzeniem napęd automatyczny tzw. 3D.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Chyba dość surowo oceniłem ale zależy co dla kogo jest wyciszeniem i do jakiej prędkości. Ten samochód nie jest zaprojektowany tylko po to by jeździć po autostradach przy 170km/h i słuchać najmnieszych szmerów wydobywanych ze stereo głośników, a raczej do jazdy ze średnią prędkością po różnych nawierzchniach, więc uważam, że wyciszenie jest ogólnie ok. Co do reszty resorowanie przednie itd jest bardzo dobre- pytanie tylko na ile pozwoli się cieszyć po naszych wspaniałych polskich drogach:)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Cóż, przestrzeń w Toyocie jest duża. Kto jeździł do tej pory małymi autkami lub średnimi około limuzynkami ten wie co to jest duża przestrzeń bagażowa. Oczywiście nie jest to to co oferują potężne auta typu GMC Yukon czy Lincoln Navigator ale wystarczająco by zabrać 4 osoby z bagażami lub 2 osoby z możliwością przeprowadzki potężnej ilości waliz.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto doskonale sprawuje się przy temp ponad 46 stop. C, a także przy grubym mrozie. Klima jest tu półautomatyczna ale wydajna. W kilka chwil można schłodzić zawrotnie wściekle wysoką temperaturę wewnątrz auta pozostawionego na działanie ciepła w promieniach dziennego słońca itd, itd:)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jako, że nie jest to małe autko bo wersja long. Nie oznacza to, że jest fatalnie- po prostu większe samochody wymagają pewnego doświadczenia od ich właścicieli. W myś zasady im większe tym więcej uwagi przy wykonywaniu manewrów:)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam i nie miałem problemów z układem elektrycznym i elektronicznym. Nie słyszałem też od innych właścicieli aby uskarżali się na tego typu sprawy.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność- nie wiem co to jest. Wymieniam olej i filtr oleju jak przystało na normalnie użytkowany samochód. Od czasu do czasu filtr powietrza no i coś do klimy. Koszty-hm

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic, nul, zero i nie wiem co jeszcze.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

I nie tylko- ogólnie pzrestrzeń, moc pod maską i komfort jazdy.

Niezawodność

autor opinii