Opinia Toyota RAV-4 Sol 2.2 D4D 136KM (olej napędowy) terenowy 2007r., ocena użytkownika (msf)

Toyota RAV-4 Sol 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.2 D4D 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 65 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-01-03

liczba wyświetleń: 8917

Spalanie

Przy bardzo delikatnej jeździe można powyższe wartości obniżyć nawet o ok. 1 litr.
diesel
gaz
Miasto
8.70
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
8.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Co 10.000 km trzeba dolać litr oleju, jak to w silniku z turbiną, pamiętać po jeździe, ze turbina powinna się schłodzić. Delikatnie jeździć na zimnym silniku.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam ten samochód wszystkim, którzy lubią dużo przestrzeni wewnątrz, nie przeszkadza im twarde zawieszenie i słabe wyciszenie silnika oraz dynamiczną jazdę przy bardzo rozsądnym spalaniu - wyłącznie diesel.

Ocena ogólna

Bardzo solidne auto, zwraca uwagę poradzi sobie poza asfaltem (tylko bez przesady), wygodne wnętrze, pierwszy samochód, który nie znudził mi się po dwu latach. Cały czas cieszę sie, że mogę nim jeździć.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Twarde zawieszenie, bardzo pewne prowadzenie i czucie drogi zarówno na asfalcie jak i na szutrach. W cięzszym terenie słabo to wygląda ale po piachu i błocie potrafi przejechać. Super elektronika odpowiadająca za napęd, zakopany w piachu po 2 minutach potrafi sam wyjechać - byłem mocno zdziwiony.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik bierze olej ok. 1 litr na 10.000km ale przy turbo dieslu to w sumie normalne. Silnik wzmocniony do 155 Hp i 350 Nm. Po tym zabiegu spisuje się genialnie, super elastyczny ponadprzeciętnie przyspiesza na każdym biegu, wcześniej było ok ale bez rewelacji. Specyficzne sprzęgło, można sie przyzwyczaić.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Twarde zawieszenie, odczuwa się nierówności ale w końcu to SUV a nie limuzyna. Wnętrze jest dość głośne ale mam wrażenie, że to celowy zabieg producenta - w końcu to pseudo terenówka. Fotele przednie wygodne, tylne dość twarde ale jadąc w długą trasę w 4 osoby jest dość dużo miejsca z tyłu, szczególnie na nogi, więc można sobie znaleźć wygodną pozycję. Samochód świetnie sprawdza się na długich trasach (np. do Chorwacji na jacht, czy w alpy na narty).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Jak już wspominałem z tyłu dużo miejsca, z przdu trochę gorzej ale za to fotele wygodniejsze. Liczba schowkó wystarczająca, plastiki po dwóch latach bedą wymienione w ramach gwarancji - powycierały się, odpryski ozdobnych wykończeń. Brak jakichkolwiek oznak rdzy, zegary i obsługa konsoli wzorcowa. Na kempingu przerobiłem go na kempera, po złożeniu tylnich siedzeń (na płasko) i przesunięciu przednich do srodka wchodzi materac 190x140 a drzwi tylne i bagażnikowe robiły za wejście (szkoda, że bagażnikowe nie mają klamki od środka - niezła zabawa i fajnie się spało.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima, wentylacja i ogrzewanie działa bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Nie znam SUVa z lepszą widocznością z miejsca kierowcy.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak jakichkolwiek problemów, wszystko działa bez zarzutu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nic sie nie psuje. Jeszcze działa gwarancja.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Aczkolwiek, lubiący komfort na pewno przyczepiliby się do twardego małokomfortowego zawieszenie i wyciszenia silnika, ale ja to biorę jakim jest, reszta zalet przyćmiewa te drobnostki.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Całokształt - bardzo dobrze zaprojektowany pojazd.

Inne

autor opinii