Opinia Toyota Yaris 2010 1.3 DUAL VVTI 101KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (ynx)

Toyota Yaris 2010 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 DUAL VVTI 101KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 2 500 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-23

liczba wyświetleń: 8990

Spalanie

Tylko jazda na biegu 5 oraz 6 daje największe efekty.
benzyna
gaz
Miasto
6.90
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

To zależy na czym komu zależy.Zamiast dokupować gadżety, dołożyć do ceny silnika 1,33l zamiast silnik 1,0 na trzech garach.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować tylko przeglądów zmiany oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ten model Yarisa ze względu na silnik 1,33 polecam każdemu kto zamieża mieć jeden samochód w rodzinie do pracy jak i na wycieczkę.Optymalne rozwiązanie w tej cenie.

Ocena ogólna

Wszyscy znają popularne auto miejskie Yaris.W tym roku Toyota spuściła ostro z ceny auta w klasie B.Jest to moja 5 Toyota więc nie przwiduję kłopotów.Model 2010 dodano chromowane klamki mat oraz nowy wzór tapicerki.Najważniejszy jest jednak silnik benzynowy 1,33/101Km dynamiczny i oszczędny zależnie od indywidualnej ciężkiej nogi na pedale gazu.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Na zakrętach mam wrazenie że auto przechyla się na bok,ponieważ jest dość wysokie.W porownaniu z Toyota Auris którą znam dobrze takich efektów nie ma.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Wspaniała 6 stopniowa skrzynia biegów naprawdę zadawalająca.W mieście 5 bieg często w użyciu.Małe spalanie obserwuje się na komputerze właśnie dopiero przy biegu 5 oraz 6.Płynna jazda bieg 6 przy prędkości 80 km komputer wykazuje 4,7L/100km

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochód krótki więc wyboista drogę wyczuwa sie w postaci charakterystycznego podskakiwania czterema kołami.Aurisem przebywam tę samą drogę w znacznym wyciszeniu lub kołysaniu

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość plastików w Yarisie odbiega daleko od ideału,są po prostu twarde z odgłosem piłki ping pongowej.Auris też nie chwali się lepszymi w swojej klasie.Tylne siedzenia Yarisa ,ciekawa opcja kladzenia zmiany kąta oparcia dla pasażera.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima jak na razie szybka i sprawna bez uwag.Ogrzewanie jeszcze nie sprawdzone.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Zaskoczyły mnie rozmiary bocznych lusterek są identyczne jak u większego brata bliźniaka Aurisa są duże elektrycznie sterowane ,ale po złożeniu ich ręcznie i ponowne rozłożenie powoduje zmiane kąta widzenia.trzeba je ponownie ustawic nieznacznie.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Tej rubryki teraz nie wypełnie auto jest za nowe.Poczekamy to pewnie się coś znajdzie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Krótkie auto więc wyboje pokonuje skacząc.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Użytkuję równoczesnie Aurisa więc 2 litry w mieście oszczędności to dużo na kożyść Yarisa.

Spalanie

autor opinii