Opinia Toyota 4 Runner 2.0 D4D 116KM (olej napędowy) terenowy 2003r., ocena użytkownika (j21)

Toyota 4 Runner 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 D4D 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 98 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 4299

Spalanie

Niestety, zużycie paliwa nie jest najmniejsze, ale odpowiedzialność za ten stan rzeczy bierze stały napęd na cztery koła, oraz zupełne niezgranie silnika ze skrzynią biegów.
diesel
gaz
Miasto
8.30
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na pewno na pracę turbosprężarki, jak samochód odpala na zimnym silniku, na tylny most(przy większych przebiegach potrafi przy około 90-110km wyraźnie huczeć).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie, która lubi podwyższane auta do jazdy tylko miejskiej i jednocześnie nie zamierza przewozić nim większych rzeczy, ani próbować jechać nim na wakacje.

Ocena ogólna

Jako auto wyłącznie miejskie jest niezłe, ale niezgranie silnika ze skrzynią biegów, głośna jednostka napędowa, twarde plastiki we wnętrzu i jednak naprawdę mały bagażnik, ciężko być do końca zadowolonym.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Jak na SUV-a to bardzo poprawne właściwości jezdne, ciężko to coś zarzucić temu autu.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przełożenia skrzyni biegów są zupełnie nie dostosowane, co powoduje,że jazda na piątym biegu powyżej 120km/h jest mało ekonomiczna i uciążliwa. Z drugiej strony w mieście ciężko, użyć piątego biegu poniżej 75km/h gdyż jazda z mniejszą prędkością na tym biegu powoduje drgania silnika. Dodatkowo silnik nie jest zbyt elastyczny, jazda poniżej dwóch tysięcy obrotów jest strasznie nieprzyjemna.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Taki poprawny SUV, nic dodać nic ująć.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Z racji, że jest to wersja 3d to z tyłu jest miejsce dla dzieci co najwyżej. Bagażnik też jest malutki. Ale, że jest to samochód miejski to nie przeszkadzało mi to zbyt bardzo.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Jako samochód miejski RAV4 w wersji 3d jest świetna, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku powoduje, że parkowanie jest przyjemnością.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Tutaj naprawdę słowa uznania dla Toyoty, gdyż nigdy nie było najmniejszych problemów z elektroniką/elektryka w aucie. Nawet zima i ulice pełne soli nie wywarły wrażenia na układach elektronicznych.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

To było duże zaskoczenie, ale turbosprężarka zawiodła przy 88000tyś. km pomimo, że silnik nigdy nie był od razu gaszony po jeździe ani nigdy nie był nadmiernie obciążany jak był zimny.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Kupując diesla ma się nadzieję na niezła elastyczność i małe zużycie paliwa, w tym wypadku można o tym zapomnieć z racji na zupełne niezgranie jednostki napędowej ze skrzynią biegów.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest naprawdę ładne, jak na SUV-a z tamtych lat.

Nadwozie

autor opinii