Opinia Volkswagen Tiguan 1.4 1,4 122 KM 122KM (benzyna) kombi 2012r., ocena użytkownika (248y)

Volkswagen Tiguan 2012r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.4 1,4 122 KM 122KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 26 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2013-12-17

liczba wyświetleń: 4971

Spalanie

O spalaniu można napisać wiele w tym modelu. Duże jest grono zawiedzionych dawnych kierowców diesli. Zmiana na inny benzynowy napęd jest momentem ich największego zawiedzenia a potem krytyki. Tu zasady oszczędzania są inne. Trzeba wykorzystywać wszystkie biegi, wykorzystywać rozpędzone auto do oszczędnej jazdy. Tym sposobem udaje się osiągać średnią poniżej 6,5 l/100km. Ale przy normalnej jeździe udało się uzyskać średnią od początku przebiegu w granicach 7,4-7,8.
benzyna
gaz
Miasto
8.20
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zależy gdzie jeździsz do czego Ci potrzebne

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic nie zwróciło mojej uwagi. Oprócz tego że to dobre auto.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

spokojna komfortowa jazda dla dojeżdżających do pracy ok 20 km. Wyjazd na wczasy 2-3 razy w roku. Codzienne użytkowanie w mieście i na terenach ze złymi drogami. To nie jest pojazd terenowy.

Ocena ogólna

Auto bardzo solidnie wykonane. Może nudne na zewnątrz nazywam to klasyczne. Ma swoje wady ale i zalety. Czy piękne kształty (dziś) modeli Hyundaya nie będą dziwaczne za parę lat? Jak wtedy będą się sprzedać kilkuletnie modele? Z klasykiem pasującym do każdej epoki problemów nie będzie. To mój prywatny subiektywny osąd.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzenie znakomite dobrze trzyma się drogi.Układ kierowniczy precyzyjny, wzorcowy. Hamulce jak przystało na VW brzytwa. Dobra widoczność gwarantuje łatwe parkowanie w razie potrzeby wspomaga elektroniczne automatyczne parkowanie. Trzeba je kontrolować to komputer nie człowiek.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Jest elastyczny jazda na 6 biegu przy niskich prędkościach( oczywiście nie pod górę) jest często praktykowana. Zmiany konieczne podpowiada komputer. Najlepsza skrzynia po wszystkich autach które miałem. Precyzyjna, lekki ruch ręką w kierunku wybranego przełożenia i skrzynia sama podpowiada i "pomaga" wyłapując Twój wybór. Cicha żadnych zgrzytów, jęków. Silnik zupełnie wystarcza do rozpędzania. Jest bardzo cichy jedynie obrotomierz na wolnych obrotach wskazuje że działa. Nie słychać go wcale. Przyspieszenie do 100 porównywalne do mojego poprzedniego auta. Zupełnie wystarcza do sprawnego wyprzedzania. Dynamikę czujesz też w zakresach prędkości 60-120 km przy zmianach pasów wyprzedzaniu innych pojazdów. To nie jest ścigacz typu audi TT. Do normalnej jazdy dynamika wystarczająca w 100%.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zarówno w komplecie pasażerów jak i solo resorowanie oceniam na znakomite. Dla 3 obszernych pasażerów na tylnej kanapie zbyt mało miejsca. Komfort zapewnia układ 2+2, lub 2+2+ dziecko. Fotele przednie godne polecenia. Tu zakres regulacji dopasujesz do swoich wymagań.O wyciszeniu już wspomniałem. Jeśli jesteś melomanem i masz dobry zestaw audio będziesz szczęśliwcem. Przy dużych prędkościach rzędu 130 w górę, słychać szum relingów i opon (zależy jakie masz).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu znakomita. Z tyłu już pisałem płyta podłogowa z Golfa V w którym też jest ciasno 3 szerokim osobom.Ergonomia jak u VW siadasz patrzysz i nie czytając instrukcji czujesz że zawsze tym jeździłeś. Bagażnik jest zupełnie wystarczający. Możesz poruszać tylne fotele by zwiększyć jego możliwości. Po złożeniu tylnych siedzeń przewóz lodówek, pralek, lub zabytkowych TV marki "Rubin" i "Elektron" jest możliwy. Szczególna pochwała za jakość wykończenia wnętrza jest wzorowa. Nic nie trzeszczy. Znacznie zwiększono ilość schowków.Możliwość aranżacji wzorcowa w kilka sekund zmienisz go w ciężarówkę.Na karoserii nie widać śladów zużycia 0 rdzy. Wysokie auto i plastiki na drzwiach chronią Twoje auto od uderzeń drzwi innych niechlujnych kierowców.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nowoczesny system chłodzenia automatyczny i niezależny dla 2 stron. Używam go cały rok. Klimatyzacja prawie nie zwiększa zużycia paliwa.W czasie upałów zamknij okna i masz pełny komfort. To silnik benzynowy nagrzewa się szybko, więc zimą jeżdżę bez kurtki, płaszcza krępujących ruchy kierowcy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu do przodu wzorcowa. Pomagają czujniki odległości. Duże lusterka ułatwiają obserwację.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zero zwarć i problemów z elektrycznością. Kable wzorcowo zabezpieczone. Nie wiem co to problemy z elektroniką w tym modelu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie mogę mówić o zawodności bo od początku przebiegu nie wymieniłem nawet żarówki. Wobec tego moja ocena może być tylko taka jak powyżej.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Widoczność, jakość wnętrza, cicha praca silnika,komfort jazdy

Widoczność

autor opinii
Piter