Opinia Volkswagen Golf III 1.8 55KM (benzyna+gaz) hatchback 1992r., ocena użytkownika (zbs)

Volkswagen Golf III 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 55KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-09-17

liczba wyświetleń: 3333

Spalanie

Jazda po Warszawie bywała dosyć kosztowna. Moja kieszeń \\"odżywała\\" przy wyjeździe w trasę. Silnik dosyć dobrze współpracował z LPG.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
15.00
Trasa
8.00
10.00
Cykl mieszany
10.00
12.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Golfa III odkupiłem od kolegi, który sprowadził go z Niemiec od pierwszego właściciela, założył instalację gazową i użytkował trochę ponad rok w Polsce. Stan licznika był zgodny z faktycznym przebiegiem, bez ingerencji \\"osób trzecich\\". Wśród samochodów używanych Golfy III nadal mają wzięcie ze względu na małą usterkowość, zatem właściciele niechętnie rozstają się z nimi. Istnieje zatem prawodopodobieństwo zakupu auta \\"z przeszłością\\" lub \\"po przejściach\\" ... co w sumie wychodzi na to samo (składany z dwóch lub prostowany).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Rozrząd wymieniłem zaraz po zakupie auta. Kontrolowałem ściśle stan oleju w silniku, płynu chłodzącego, nie uruchamiałem silnika na gazie, lecz na benzynie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód poleciłbym osobom, które cenią ponad szybką jazdę przedkładają bezpieczeństwo.

Ocena ogólna

Górna strefa stanów średnich.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Przejechałem 30 tys. km w ciągu 1,5 roku zarówno w warunkach miejskich, jak i na trasach międzymiastowych. Auto doskonale daje się prowadzić, trzyma się nawierzchni. Precyzyjny układ kierowniczy. Hamulce wystarczające jak na tę moc silnika. Auto wręcz idealnie daje się parkować nawet w zatłoczonej Warszawie. B. dobra widoczność przy parkowaniu. Wspomaganie działało bez zarzutu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik jak na pojemność 1,8 dm3 posiada zbyt małe przyspieszenie przy zasilaniu benzyną, a przy jeździe na LPG oraz z kompletem pasażerów manewr wyprzedzania jest bardzo ryzykowny.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Wygoda jazdy w codziennej eksploatacji wystarczająca, natomiast przy dłuższej jeździe np. wyjazd z rodziną na urlop: Warszawa - Zakopane komfort niewystarczający.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z przodu wystarczająca, natomiast z tyłu dla osób dorosłych zbyt mała. Deska rozdzielcza bez bajerów (trochę nudna), ale wszystko rozmieszczone funkcjonalnie. Bagażnik w wersji hatchback moim zdaniem zbyt mały, na szczęście przy konieczności przewozu większego bagażu łatwo składają się tylne fotele. Dobre zabezpieczenie przed korozją (w moim egzemplarzu w 16-tym roku użytkowania były niewielkie ślady korozji pod tylną szybą i oraz w dolnej krawędzi drzwi kierowcy. Bardzo dobrze obliczona konstrukcja - dzięki Bogu przeżyłem kolizję z ciężarówką!

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W warunkach zimowych - ogrzewanie b. dobre. W warunkach letnich przydałby się szyberdach (moje auto nie posiadało szyberdachu).

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu na b. dobrym poziomie. Niestety, gdy wyprzedza nas inny pojazd, jest moment gdy znika on nam z pola widzenia.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Trudno mówić o elektronice w przypadku egzemplarza kilkunastoletniego, ale może dlatego nie miałem \\"niespodzianek\\". Układ elektryczny bez zarzutu. Trzykrotnie w ciągu 1,5 rocznej eksploatacji zmieniałem żarówki - przepalały się światła \\"długie\\".

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Serwisowałem w małym warsztacie u zaprzyjaźnionego mechanika, więc koszty nie były wysokie.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód w tej wersji silnikowej sprawił mi zawód zbyt dużym, jak na moje oczekiwania, apetytem na paliwo.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Posiadałem auto w zakresie stanu licznika 240-270 tys. km i nie sprawiło mi przykrych niespodzianek. Gdyby nie wypadek (moja nieuwaga), to jeździłoby pewnie do tej pory, a tak - to zostało zdjęte ze stanu (czytaj: szrot).

Niezawodność

autor opinii