Opinia Volkswagen Golf III 1.9 TDI 90KM (turbo diesel) hatchback 1994r., ocena użytkownika (22cn)

Volkswagen Golf III 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 TDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 320 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-06-10

liczba wyświetleń: 2732

Spalanie

To jedyna rzecz, która mnie cieszy. Co ciekawe, nie zauważam żadnych wahań w spalaniu przy rozbiciu na miasto/trasa/mieszana. Robię głównie trasy, rzędu 130-300km, w Polsce jak wiadomo prawie nie ma tras bez terenów zabudowanych i przygodnie postawionych ograniczeń wg fantazji urzędników, więc można te 5l potraktować jako średnie. Rekord to 4.5litra!
diesel
gaz
Miasto
5.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja, elektryka, turbina, hamulce.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Właściwie to na właściwy poziom paliwa w baku, poza tym właściwie to auto samo mi przypomina, że czegoś mu brakuje - awarią.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Początkującym kierowcom, ale na krótko.

Ocena ogólna

Auto pali mało ropy, ale to co zaoszczędzałem na paliwie to wydawałem z nawiązką na naprawy. Dobre na początek, albo żeby szukać innego auta (ciężko dojeżdżać do komisu w innym mieście rowerem lub PKP).

Ocena ogólna

3/10

Układ jezdny

Układ jezdny nie najgorszy, słaby promień skrętu. W moim egzemplarzu bardzo słabe są hamulce.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

2/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Bardzo słaba elastyczność silnika. Przy prędkości 50 km/h nie da się jechać na 4-ce (chyba że "z górki"), a piątkę można wrzucić dopiero przy prędkości 80 km/h. Turbina załącza się przy 2000 obr./min, zaś przy ok. 3500-4000 obr/min silnik pracuje wyraźnie nieregularnie. Mimo wszystko oceniam go jako bardzo solidny, w sumie jedyny "wieczny" element auta.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Auto bardzo twarde, zawieszenie jak dotąd się nie popsuło. Fotele jak na klasę auta nie najgorsze. W aucie jest głośno jak w Ursusie, przeszkadza to w długich trasach.

Resorowanie bez obciążenia

2/10

Resorowanie z obciążeniem

2/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Typowo niemiecka prostota robi swoje, wszystkie przełączniki (a wiele ich nie ma) są świetnie dostępne za wyjątkiem przycisku świateł awaryjnych (za kierownicą). Wykończenie auta porównywalne z Maluchem! Plastiki trzeszczą, łącznie z zasuwą szyberdachu, osłonę prędkościomierza wystarczy tylko wsunąć. Auto gnije aż miło, rdzewieją: progi ze wszystkich stron, drzwi, wszystkie nadkola, podłoga. Lakier, o ile to coś można to tak nazwać, w kolorze białym brudzi się natychmiast po umyciu, a domyć to to sztuka. Bagażnik jak na tę klasę przeciętny.

Przestrzeń z przodu

5/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak klimatyzacji robi swoje, w lecie na trasach w aucie robią się tropiki, wentylacja wiele nie daje i jest okropnie głośna, a przy 90-100km/h po uchyleniu okna nieznośnie buczy i łopocze, zimą nagrzewanie daje radę tylko do 0st.C.! Przy mrozach dostaję odmrożeń stóp, nawiew na nogi to pic i fotomontaż!

Wentylacja i ogrzewanie

1/10

Widoczność

Dobrze dobrane lusterka, szkoda tylko że mam regulowane ręcznie, na trasie nie da się wtedy ustawić prawego.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Co rusz pada a to żarówka, a to prędkościomierz (już drugi, a koszt używanego zaczyna się od 150zł za najbrzydszy). Poza tym wiele tej elektroniki i elektryki nie ma.

Elektryka

1/10

Elektronika

1/10

Naprawy

W tym aucie psuje się wszystko poza samym silnikiem, nie dotyczy to osprzętu silnika, jak np. rozrusznik. Trudno byłoby mi spisać wszystkie naprawy, żeby mnie było wcześniej stać na zmianę auta to dawno by wylądował w komisie na części lub na złomie.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Koroduje w postępie geometrycznym (w miarę upływu lat), psuje się niemal wszystko, choć nigdy by nie szło jechać, nawet z niesprawnym przepływomierzem spokojnie zrobiłem 260 km w śnieżycach.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo upływu lat stylistyka nadwozia wciąż mi się podoba, auto ma w miarę "agresywny" wygląd. Spalanie jest wspaniałe. Jak się robi prywatnie po 30.000 km na rok przez trzy lata, to się takie rzeczy docenia.

Spalanie

autor opinii