Opinia Volkswagen Golf Trendline 1.9 100KM (olej napędowy) hatchback 1999r., ocena użytkownika (23bb)

Volkswagen Golf Trendline 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 100KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 182 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-05-07

liczba wyświetleń: 2022

Spalanie

Z tym jest akurat super - bardzo dobre wyniki.
diesel
gaz
Miasto
5.90
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zwracać uwagę na: pewność, że zgasły wszystkie kontrolki na desce przy przekręceniu stacyjki - dopiero potem odpalać silnik. Uważać na Turbo, żeby nie przegrzać przy początku jazdy (nie kręcić od razu wysokich obrotów), jak i po długiej trasie (nie wyłączać od razu silnika, ale tak po około pół minucie).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam społeczności z rodzaju: „Wieś tańczy, wieś śpiewa”, czyli tej, która dekoruje sobie te pojazdy i jeździ na zloty fanów i klanów VAG i VW.

Ocena ogólna

Ładny, zgrabny samochód - z bardzo dobrym silnikiem. Dobrze zachowuje karoserię po latach (aczkolwiek nie jest tak super jak wielu miłośników tej marki głosi). Generalnie reszta jest żenująca, szczególnie wykończenia plastikowe (przełączniki, światełka wnętrz itp.), a w szczególności najbardziej rozczarowują niespodzianki z elektroniką i poduszkami AirBag.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Właściwie nie ma się czego czepiać, aczkolwiek potrafi czasami szarpnąć przy "normalnym, spokojnym" hamowaniu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Skrzynia biegów to jakieś średniowiecze. Miałem wcześniej Mazdę, a każdy kto miał wcześniej japoński samochód, doskonale wie co mam na myśli :)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

2/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele - jak w każdym niemieckim samochodzie - żenada: jak na drewnianej ławce się siedzi.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Trzeszczy wnętrze - w silnym mrozie plastiki wręcz denerwująco piszczą. Z tyłu siedzenie raczej dla młodzieży szkolnej - dla dorosłych jest za ciasno.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimę długo - nawet do 15 minut - zanim nagrzeje się wnętrze (w Maździe miałem maks. 3-4 minuty).

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Generalnie widoczność nie jest idealna - ale jest generalnie OK.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Tu jest największy szkopuł: jeśli już zaczną siadać drobnostki, typu złączka od poduchy itp. to zaczyna się domino. Co chwilę coś siada: zrobisz lampkę w drzwiach to siądzie ci np. coś w zamku centralnym w drzwiach. Generalnie jedno zrobisz, a kolejne dwie rzeczy na pewno siądą w ciągu kolejnego pół roku.

Elektryka

5/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Porażka - mit o VW którego każdy Ci naprawi (i to tanio) można wrzucić do kibelka i spłukać.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Elektronika niemiecka (przynajmniej „VAGowa”) to DAS SZAJSE.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii