Opinia Volkswagen Golf 4 1.9 101KM (olej napędowy) kombi 2003r., ocena użytkownika (y4s)

Volkswagen Golf 4 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 3729

Spalanie

nawet 4,1 na długich odcinkach przy prędkości do 80 km/h
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

po prostu pojechać do mechanika i przejrzeć stan techniczny, nie zwracać uwagi na przebieg, czy lakier. W komisach i ogłoszeniach jest mnóstwo aut z cofniętym licznikiem, ale to nie ma znaczenia. Jak ktoś kupuje diesla w werji kombi, to nie po to , żeby jeździć do kościoła raz w tygodniu. sprowadzone 2 letnie auta z Niemiec mają po 200 tys km przebiegu, potem jeko 10 letnie i starsze mają na liczniku 160 tys.ha, ha

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wsiadasz i jedziesz i wiesz , że możesz na nim polegać. Ja nie musiałem się kumplować z mechanikami. Wart jest swojej ceny.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

samochód dla mężczyzny na każdą okazję Najlepsze auto, jakie miałem patrząc z perspektywy wstecz. Mało spalał, mało awaryjny, spełniał znakomicie swoje zadanie, czyli jeździł.

Ocena ogólna

Na minus duży spadek wartośći kupiłem 2 latka za 50 tys, sprzedałem 8 latka za 19 tys, wychodzi 5 tys rocznie. raczej tani w utrzymaniu, trwały, wygodny,praktyczny, przyjemnie się jeździ. Bardzo dobre fotele wygodne i dobrej jakości tapicerka. Obecnie mam w touranie dużo gorsze,męczą się plecy , w dodatku pokryte jakimś potliwym materiałem.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

przy nierównych, dziurawych drogach spisywał się bardzo dobrze,wręcz komfortowo w przeciwieństwie do nowoczesnych wielowachaczowych zawieszeniach,które paskudnie podskakuję na każdej nierówności

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

5 biegowe skrzynie są bardziej precyzyjne niż 6 biegowe, jaką obecnie posiadam i dużo bardziej elastycznie zestopniowane. Szóstki, to taka moda, juz ptzy 80 km na godz silnik wyje i trzeba wrzucić ten 6 bieg. Ogólnie w mieście i w trasie za dużo wachlowania.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Kierowca i pasażer mają najlepiej , ci z tyłu ciasno, ale jeszcze spoko.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

ogólnie dobrze, skrzypiące plastiki czasem denerwują, składanie tylneych oparć wymaga wyciągania zagłówków niestety

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

nagrzewanie powooooooli, chłodzenie lepiej

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

lusterka za małe, prawe praktycznie nie istnieje

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

bez zarzutu, zero awarii

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

zawsze koszty wydają się za duże, trudno to ocenić. Robiłem 50 tys rocznie, zużyte części zawieszenia kosztowały mnie 100-300 zł z robocizną rocznie. raz padła maglownica za 1500zł.Poza tym drobiazgi: Przeguby raz w roku z jednej lub drugiej strony, tulejki wachaczy, Przez kiepskie drogi

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii