Opinia Volkswagen Golf II 1.8 8v 90KM (benzyna+gaz) hatchback 1990r., ocena użytkownika (5bv)

Volkswagen Golf II 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 8v 90KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 2315

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.00
11.00
Trasa
8.00
8.00
Cykl mieszany
10.00
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan silnika (zdarzają się zajeżdżone)oraz blachy - nie wszystkie były ocynkowane, szczególnie te z początku produkcji.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na minę gościa w vectrze 1.6, 2000 rok, kiedy go mijasz na autostradzie...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto za na prawde małe pieniądze chce mieć funkcjonale, tanie w utrzymaniu i nie kłopotliwe auto, którym na dodatek będzie mógł bez stresu wybrać się w każdą trasę.

Ocena ogólna

Bardzo wdzięczny i trwały samochód. Naprawdę ciężko sie do czegoś przyczepić - to że przy przebiegu 250000 km trzeba wymienić amory czy klocki to norma. Natomiast to, że przy tym przebiegu silnik nie brał oleju, a blachy były zdrowe, to już jest coś... Ogólnie polecam wszystkim, ale z tym lub mocniejszym silnikiem - mniejsze nie dają już takiej frajdy z jazdy!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Twardość i trzymanie się drogi są bardzo dobre, podobnie jak reakcje układu kierowniczego. Ale brak wspomagania to przy parkowaniu porażka...(miałem koła 14 cali z oponami 185/60). Hamulce trochę \\\\\\"gumowe\\\\\\" - mogłyby być zdecydowanie ostrzejsze. Ogólnie w zakrętach samochód prowadził się świetnie, a na prostej rewelacyjnie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik REWELACYJNY! 90 kM z pojemności 1.8 to może nie jest rekord świata, ale dynamika jazdy i łatwość wyprzedzania na dowolnym biegu są wzorowe. Wyprzedzanie od prędkości 90 - 100km/h na piątym biegu?- żaden problem! Silnik to najmocniejszy punkt tego samochodu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Niestety, wyciszenie wnętrza to słabość golfika - szczególnie jeśli chodzi o świsty powietrza. Odgłos silnika wytłumiony dobrze. Resorowanie - na nienajnowszych już amorach nie było źle.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik mały, wyposażenie wnętrza symboliczne, wygoda z przodu bardzo duża, ale z tyłu już mniej. Przełączniki proste do bólu i niezawodnie funkcjonalne (poza przełącznikiem kierunkowskazów - lubił nie odbijać). Tapicerka i deska rozdzielcza niewrażliwa na długi czas użytkowania. Karoseria ocynkowana i mało podatna na rdzę - piszę jak było u mnie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przełączniki wręcz archaiczne, ale pod względem funkcjonalności i niezawodności - chyba nie do pobicia.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu nieco ograniczona dużymi słupkami (miałem wersję trzydzwiową)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic zaskakującego - wiadomo że golf i bogate wyposażenie nie idą w parze...

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik - rewelacja!

Napęd

autor opinii