Opinia Volkswagen Golf 2.3 V5 150KM (benzyna+gaz) kombi 2009r., ocena użytkownika (gqw)

Volkswagen Golf 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.3 V5 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-07

liczba wyświetleń: 3103

Spalanie

Umówmy się. Samochód z takim silnikiem nie jest do miasta. Ja jeżdżę codziennie do pracy trasami szybkiego ruchu, więc jest super. Na trasie w zeszłym roku zapakowany na maksimum spalił troszkę ponad średnią z trasy. Po prostu ten silnik nie odczuwa tak obciążeń. Oczywiście można też pojechać super oszczędnie i zejść poniżej 10l ale ja nie mam tyle samozaparcia :)
benzyna
gaz
Miasto
13.40
13.60
Trasa
10.00
10.20
Cykl mieszany
11.70
11.90

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ja w każdym aucie patrzę jak jest zużyta kierownica i wnętrze samochodu. Oczywiście z grubsza patrzę również na karoserię, ale po wnętrzu najbardziej widać czy ktoś dbał o auto, czy nie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Płyny, filtry i stan paska klinowego (jest pod dużym obciążeniem) U mnie stanęło kółko napinacza i pasek po prostu się rozleciał. Oczywiście po zakupie wstrzymywałem się od wymiany napinacza i paska - moja wina.

Ocena ogólna

Zawsze mogłoby być lepiej, ale za tą cenę auto i w tym roczniku przyjemność jeżdżenia tym autem jest duża.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Troszkę się buja przy zmianie biegów. W IV jest naprawdę miękkie zawieszenie. W porównaniu oczywiście do Golfa III lub Audi. Nawierzchni trzyma się dobrze nawet na węższych zimówkach nie mam problemów na zakrętach. Zmienny kąt kół to błogosławieństwo przy parkowaniu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Trudno mi się wypowiadać co do przyspieszania, bo to mój najmocniejszy silnik. Jedno jest pewne. Sekwencyjny gaz polecam gorąco, bo nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszaniu na gazie i na benzynie. Dużym atutem tego silnika jest jego elastyczność. Na trasie biegi redukuję jak dzieci chcą się zatrzymać na postój :)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy zależy od pasażerów :) A tak na poważnie. Siedzenia mogłyby być wygodniejsze. Z tyłu jest miejsce i na nogi i na głowę - to jest plus kombi. Jedyny mankament to głośność (opory powietrza). Ja bardziej słyszę powietrze i toczenie kół niż silnik.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Mam 170cm więc przestrzeni mam dużo :) Ale ogólnie jest z przodu i z tyłu dość miejsca. Miałem golfa III i w porównaniu z poprzednikiem materiały użyte w IV to przeskok o parę klas. Nawet w porównaniu z nowszymi autami innych marek nie ma wstydu. Ergonomia jak u Niemców wzorowa. Atutem tego autka jest proste zakończenie bagażnika - czyli pojemne auto. Auto przyjechało z Włoch więc rdzy ani grama. Z resztą z twego co wiem karoseria jest ocynkowana.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik i wszystko jasne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

W kombi widoczność jest ok i dobrze się parkuje. Jedyne co mnie denerwuje to te mniejsze lusterko z prawej strony. Jakoś optycznie mi to nie pasuje.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Na razie wszystko bez zarzutu.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Nie miałem poważnych napraw. Ale świece i pasek z napinaczem były drogie w porównaniu do samochodów które miałem. Natomiast atutem w tym silniku jest łańcuch rozrządu. Mam w tej chwili 140000 km - auto ma 10 lat i łańcucha odpukać nie słychać.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wydaje mi się że skrzynie biegów nie są najmocniejszą stroną VW Golf. Tak samo było w Felicji. Wydaje mi się że mogłaby być nieco lepsza. Nie psuje się ale... No i głośność opływającego powietrza przy dużych szybkościach.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie wnętrze. Bo po Golfie III i Skodzie Felicji tu wnętrze jest super.

Wnętrze

autor opinii
Mariusz Urbaniak