Opinia Volkswagen Golf BON JOVI 1.9 AFN 110KM (turbo diesel) kombi 1996r., ocena użytkownika (q63)

Volkswagen Golf BON JOVI 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 AFN 110KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 212 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 2658

Spalanie

Jeżdżę dynamicznie to nie znaczy że, się ścigam ze wszystkimi bo to auto do tego nie służy. Ale silnik zachęca. Ale przy dosyć dynamicznej jeździe spalanie oscyluje w takich granicach.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan podwozia (auta zaniedbane mają dziury w progach i podłodze).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Umiejętnie rozgrzewać silnik. Oraz chłodzić go po dynamicznej jeździe.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcy który potrzebuje wszechstronnego auta do szybkiego transportu. Któremu zależy na dynamice i ekonomice ponieważ w tym przypadku to idzie w parze i da się pogodzić.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jak na golfa trochę za miękkie zawieszenie (podobno hachbaki są twardsze). Ukł. kierowniczy precyzyjny i dosyć bezpośredni, fajnie się go prowadzi. Hamulce bardzo sprawne, tylko ABS na kiepskich oponach nie wie co ma robić !

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik to jest największy +. Jest bardzo mocny i elastyczny (tym bardziej że, to jednostka połowy lat 90-tych) do dzisiaj niektóre firmy nie potrafią zrobić takiej jednostki. Jest trochę głośny ale za to co robi z tym autem można mu to wybaczyć. Skrzynia biegów przy tym przebiegu zaczyna haczyć podczas wrzucania 1,3 i 5 ale to podobno std. Przełożenia są trochę za krótkie powyżej 140 km/h na 5 biegu są dosyć wysokie obr. Ale dzięki temu ma bardzo dobre przyśpieszenie i elastyczność. Powyżej 1800 obr. mocno czuć jak turbo zaczyna go wkręcać do przodu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Trochę za głośny. Słabo wyciszona komora silnika. Do kabiny powyżej 130 też już wszystko zaczyna wyraźnie docierać. Fotele kubełkowe dają się fajnie dopasować i trzymają na zakrętach.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Jak na tę wielkość auta przestrzeni pasażerskiej jest wystarczająco dużo. Ergonomia wzorowa. Bagażnik bardzo duży i wygodny (plaska podłoga równo z progiem). Materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości. Jakość zabezpieczenia antykorozyjnego mogłaby być lepsza w moim 13 latku pojawiają się pęcherze korozji przy uszczelkach szyb bocznych.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mam problemy z climatronicem (stara elektronika nie daje rady - sterownik za wyśfietlaczem się zepsół).

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Brak uwag. BDB.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Gdyby nie psujący się climatronic byłoby 10 pkt.

Elektryka

10/10

Elektronika

5/10

Naprawy

W porównaniu z innymi markami ceny części zamiennych są jedne z najtańszych. Zależy jak chcecie go serwisować za bardzo dobre zamienniki trzeba więcej zapłacić (ale będzie i tak taniej niż w BMW), jeżeli ktoś chce kupić najtaniej to musi się liczyć z tym że, to długo nie wytrzyma (ale wtedy będzie naprawdę tanio).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Poza wspomnianym climatronicem.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wiele pozytywnych odczuć. Szczegulnie jak się mu naleje V-Power Diesel z Shella

Napęd

autor opinii
Mariusz